Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A Fiat-Chrysler csoport és az autóipar helyzetéről nyilatkozott Sergio Marchionne a részben az Egyesült Államokba költözött torinói autógyár vezérigazgatója a Corriere della Sera olasz napilapban.
"Autókat gyártó vasipari munkás vagyok" - jellemezte önmagát az Olaszországban született, kanadai állampolgárként Svájcban élő, de többnyire a detroiti Chryslernél tartózkodó Sergio Marchionne topmenedzser, 2004 óta a Fiat, 2009-tôl a Chrysler vezérigazgatója. A Corriere della Sera címoldalán kezdődő interjúban Marchionne mindenekelőtt azt hangsúlyozta, hogy az "olasz gyárakat csak akkor lehet megmenteni, ha képesek lesznek Amerikába exportálni".
A Fiat Auto decemberben zárta be a szicíliai Termini Imerese gyárát. A termelés öt helyszínen, (Mirafiori, Cassino, Atessa, Melfi, Pomigliano) folytatódik. Marchionne szerint, ha az olasz üzemek nem lesznek versenyképesek, a Fiat további két olasz gyárat adhat fel.
Marchionne hozzátette, 2004-ben azzal a feladattal bízták meg, hogy mentse meg a csőd szélén álló torinói autógyárat. "Ez sikerült. A következő lépés a nyereségesség megteremtése volt. A Fiat és a Fiat Industrial a tavalyi évet 4,1 milliárd euró haszonnal zárta" - hangsúlyozta Marchionne. Ami a Fiat-Chrysler jövőjét illeti, a vezérigazgató szerint a Fiat az amerikai vállalat száz százalékos tulajdonosa lesz vagy a két autógyár egyesül.
Marchionne szerint a egyre újabb autótípusokat piacra dobó európai versenytársak stratégiája téves, csak pénzt veszítenek, "az európai autópiacon legalább 2014-ig alacsony lesz a kereslet". Ezért csökkentette a legnagyobb olasz Fiat-gyár, a torinói Mirafiori a gyártást évi 58 ezer darab járműre.
A Corriere felmérése szerint a Fiat munkaköltsége Olaszországban 26 euró per óra, az Egyesült Államokban 38, Brazíliában 11, Szerbiában alig több mint 4 euró.
Marchionne tagadta, hogy az olaszországi Fiat-gyárakból eltávolították volna a Fiom vasasszakszervezet munkásait, akik nem írták alá a munkaidőemelésről a többi érdekképviselettel szignált ágazati megállapodást. "A szakszervezetek nem parlamentek" - fogalmazott Marchionne. Ezzel egy időben az olasz bíróság jogtalannak ítélte meg három Fiat-munkás és Fiom-tag 2010-ben történt elbocsátását a basilicatai Melfi gyárából. A Fiat fellebbezett.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.