Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Legkelendőbb termékei – a Barbie-világ és a közlekedési makettek, mint a Matchbox és a Hot Wheels – visszaeső népszerűsége miatt jelentően csökkent az amerikai Mattel Inc. profitja. A magyar leányvállalat jól tartja magát , sőt jelzésszerű növekedést is elért az árbevételben.
A Mattel nettó nyeresége 53 százalékkal, 7,8 millió dollárra esett az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az árbevétel három százalékkal, 928,4 millió dollárra morzsolódott le, ami jóval elmarad az AP-nek nyilatkozó elemzők 986 millió dolláros várakozásától – írja a Napi Gazdaság Online. A Mattel eredménye egyébként sokkal jobb lett volna, ha nem ebben a három hónapos periódusban számolják el a HIT Entertainment felvásárlásának költségeit.
Óriásit bukott a világ legnagyobb játékgyártójának legismertebb terméke, a Barbie játékbaba-család, amelyből hat százalékkal adtak el kevesebb január−márciusban, mint 2011 azonos időszakában. A lányoknak szánt többi játékmárka − köztük a Monster High − viszont kiugróan jól teljesített: értékesítésük 22 százalékkal nőtt.
A "közlekedési termékek" − idetartozik a Hot Wheels, a Matchbox és a Tyco R/C − ugyancsak hatszázalékos visszaesést szenvedtek el, az úgynevezett szórakoztató divízió eladásai pedig 17 százalékkal zuhantak. Az iskolás kor előtt lévő gyerekeknek szánt játékokat kínáló Fisher Price árbevétele lényegében stagnált. A cégvezetés szerint bizonyos területeken, illetve bizonyos márkák és piacok esetén van tennivalójuk a vállalat számára kiemelkedő jelentőségű iskolai szünet kezdete előtt. A vállalat a nehézségek ellenére részvényenként 31 centes osztalékot ígér a második negyedévre.
A Mattel 2004. augusztusában alapított magyarországi leányvállalata, – amelynek a kaliforniai anyacég és a hollandiai leányvállalat a tulajdonosa – jól teljesít, 2010-ben 1,788 milliárd forint forgalom mellett 182 millió forint adózott eredményt hozott össze, egy évvel korábban 1,775 milliárdos forgalmat követően 222 milliós volt az adózott eredmény, 2008-ben pedig 1,788 milliárd forintos nettó árbevétel csaknem 195 milliós adózott eredményt biztosított.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Az Alzheimer-kór sokkal több nőt érint, mint férfit. Ennek oka nem az, hogy a nők tovább élnek, hanem a hormonháztartásuk sajátossága. Megfelelő életmóddal azonban a kognitív képességek hanyatlása megelőzhető – állítja új könyvében Lisa Mosconi agykutató.