Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Megtört a Budapest Airport fejlődésének lendülete a Malév csődjével, az utasok száma 13 százalékkal csökken az idén, mintegy 100 millió eurós fejlesztést el kellett halasztani, és a cég regionális versenypozícióját tovább gyengíti, hogy a kormányzat nem döntött a Malév repülési jogairól, a társaságot pedig a telekadó sújtja - közölte Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója csütörtökön.
A vezérigazgató a Malév csődje legnagyobb vesztesének nevezte a Budapest Airportot, kifejtette: a Malév 4,2 milliárdos tartozásának kiegyenlítésére nincs esély, ezért a BA azonnali költségcsökkentésre kényszerült, amelynek egyik lépése az 1-es terminál bezárása május 29-én. Május 30-ától valamennyi légitársaság a 2-es terminálról közlekedik, az 1-est előreláthatóan 5 évre zárják be.
Kam Jandu légiközlekedési igazgató ismertetése szerint 2011 rekordév volt a BA számára 8,9 millió utassal. Az idén ennél 13 százalékkal kevesebb, 7,9 millió utasra számítanak. Változatlanul bíznak ugyan egy új, magyar nemzeti, vagy regionális légitársaság megszületésében, de Kam Jandu szerint erre egyre kevesebb az esély.
Jost Lammers szerint a tavalyi 8 milliárd forintos veszteség után a Budapest Airport vesztesége az idén a Malév csődje miatt 12 milliárd forintra nőhet. Hozzátette, hogy a rendkívüli helyzet ellenére a BA a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségeit teljesítette és teljesíteni is fogja.
A további növekedési kilátásokat Jost Lammers szerint jelentősen meghatározza a nemrég elfogadott telekadó, amely komoly adóteher-növekedés a BA-nak, illetve a Malév repülési jogainak jövője. Ameddig erről nincs döntés, néhány, az EU-n kívüli útvonalra nem indulhatnak járatok Budapestről.
Kam Jandu elmondta, hogy a tavalyi, rekord utasszámú évben a 8,9 millióból 3,2 millió a Malév utasa volt. Közülük 1,3 milliót tett ki az átszálló utasok száma, ezt egyik pillanatról a másikra vesztette el a repülőtér. A tavalyi összforgalom 26 százalékát adták a fapados cégek, 74 százalékát a hagyományos társaságok, és ennek felét tette ki a Malév forgalma.
A nemzeti légitársaság csődje miatt az idei fejlesztések 37 százalékát kell elhalasztani. Nem épül meg a Malév központ, és a cargo-bázis is csak két év múlva. A vállalt infrastruktúrafejlesztéseket azonban folytatják. A BA-nál 200 embert kellett elbocsátani a költségcsökkentés érdekében.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.