Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A csökkenő hazai gépjárműállomány ellenére is viszonylag állandó a november-decemberi és március-áprilisi időszakban gumiabroncsot váltó autótulajdonosok aránya. A téligumi-forgalom lényegesen meghaladja a nyárigumi-értékesítés arányát, és az év utolsó két hónapja adja a forgalom 37 százalékát. A Michelin és a Continental csoport mellé 2011-ben a Hankook is elkezdett felzárkózni. A nagy gyártók másodvonalas márkái is jelentős piacrészt mondhatnak magukénak.
Bár a KSH adatai szerint a magyar gépjárműállomány folyamatosan csökken – 2011 végén valamivel kevesebb mint 3 millió személygépkocsi volt hazánkban –, a gumicsere évente kétszer továbbra is aktuális kérdés. Mivel az új autókat nyári gumival szerelik, a téligumi-forgalom mindig meghaladja a nyárit.
Éves szinten rendszerint a november-decemberi időszak jelenti a csúcsot értékesítés szempontjából: ez a téligumi-csere fő szezonja. Az ebben az időszakban eladott gumiabroncsok 97,5 százaléka volt téli gumi 2011-ben; és a teljes évet vizsgálva ekkor adták el az összes abroncsok 37 százalékát. Az idei év január-februárjában még csak az eladott gumiabroncsok 12,6 százaléka volt nyári gumi, március-április hónapban viszont ez már 96,5 százalékra nőtt.
Nyárigumi-értékesítés szempontjából a március-áprilisi időszak számít a csúcsszezonnak, ez idén is megfigyelhető volt, annak ellenére, hogy a 2011-es évhez képest a 2012. március-áprilisi időszak 5 százalékos csökkenést mutat.
Az átlagárak vegyes képet mutatnak. Mind az abroncsméret, mind a márkaeloszlás befolyással van az árakra. A teljes piacot vizsgálva a darabonkénti átlagár 21 855 forinton áll. Mindez 4,4 százalékos árnövekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A beszerzés fő helyszínéül a gumiabroncs-kereskedések és szervizek szolgálnak.
A Michelin és a Continental csoport közötti verseny kiélezett, de egyre inkább felzárkózik a Hankook is: idén sikerült a harmadik helyre feltornászniuk magukat. Megfigyelhető tendencia, hogy a nagy gyártók "B" márkái is szépen teljesítenek a magyar piacon. A Barum, a Kleber, a Debica, vagy éppen a Matador jelentős piacrészt képviselnek.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.