Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A csökkenő hazai gépjárműállomány ellenére is viszonylag állandó a november-decemberi és március-áprilisi időszakban gumiabroncsot váltó autótulajdonosok aránya. A téligumi-forgalom lényegesen meghaladja a nyárigumi-értékesítés arányát, és az év utolsó két hónapja adja a forgalom 37 százalékát. A Michelin és a Continental csoport mellé 2011-ben a Hankook is elkezdett felzárkózni. A nagy gyártók másodvonalas márkái is jelentős piacrészt mondhatnak magukénak.
Bár a KSH adatai szerint a magyar gépjárműállomány folyamatosan csökken – 2011 végén valamivel kevesebb mint 3 millió személygépkocsi volt hazánkban –, a gumicsere évente kétszer továbbra is aktuális kérdés. Mivel az új autókat nyári gumival szerelik, a téligumi-forgalom mindig meghaladja a nyárit.
Éves szinten rendszerint a november-decemberi időszak jelenti a csúcsot értékesítés szempontjából: ez a téligumi-csere fő szezonja. Az ebben az időszakban eladott gumiabroncsok 97,5 százaléka volt téli gumi 2011-ben; és a teljes évet vizsgálva ekkor adták el az összes abroncsok 37 százalékát. Az idei év január-februárjában még csak az eladott gumiabroncsok 12,6 százaléka volt nyári gumi, március-április hónapban viszont ez már 96,5 százalékra nőtt.
Nyárigumi-értékesítés szempontjából a március-áprilisi időszak számít a csúcsszezonnak, ez idén is megfigyelhető volt, annak ellenére, hogy a 2011-es évhez képest a 2012. március-áprilisi időszak 5 százalékos csökkenést mutat.
Az átlagárak vegyes képet mutatnak. Mind az abroncsméret, mind a márkaeloszlás befolyással van az árakra. A teljes piacot vizsgálva a darabonkénti átlagár 21 855 forinton áll. Mindez 4,4 százalékos árnövekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A beszerzés fő helyszínéül a gumiabroncs-kereskedések és szervizek szolgálnak.
A Michelin és a Continental csoport közötti verseny kiélezett, de egyre inkább felzárkózik a Hankook is: idén sikerült a harmadik helyre feltornászniuk magukat. Megfigyelhető tendencia, hogy a nagy gyártók "B" márkái is szépen teljesítenek a magyar piacon. A Barum, a Kleber, a Debica, vagy éppen a Matador jelentős piacrészt képviselnek.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A Tisztelet Társasága alapítója hosszú betegség után halt meg, 54 éves volt.
14 kilót fogyott a német aktivista.
Fedinec Csilla szerint enyhíthető lett volna a feszültség a kárpátaljai magyar férfi halála ügyében, ha értelmes párbeszéd indul Ukrajnával.