Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Magyarok költik lakással kapcsolatos szolgáltatásokra büdzséjük legnagyobb részét, utazásra és üdülésre, valamint pihenésre és szórakozásra ugyanakkor hazánkban fordítják a legkisebb arányt az átlagos havi kiadásokból. Ha tíz százalékkal több pénzük lenne, a magyarok leginkább élelmiszerre adnának ki többet, és valamennyit félre is tennének a pluszból.
A magyarok adják ki havi költségvetésükből a legnagyobb részt lakással kapcsolatos szolgáltatásokra huszonnyolc európai ország lakói közül. Amíg nálunk az átlagos kiadások 36 százalékát szokták lakhatásra fordítani, addig az európai átlag 25 százalék – állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat 28 ország internetező fogyasztói között folytatott felmérése. A magyarok által az otthoni érkezésre kiadott havi 25 százalék szintén magasabb, mint az európai átlag, amely 21 százalék.
Az online felmérés magyar válaszadóinak pénzéből 8 százalék jut kommunikációra (mobiltelefontól kábeltévéig), 7 pedig rutin közlekedésre (például autóval, tömegközlekedéssel a mindennapi élet során). A gyógyulás költségei átlag 4 százalékot visznek el. Következik az otthonon kívüli étkezés, továbbá megtakarítás vagy befektetés 3-3 százalékkal. További 2-2 százalék jut képzésre vagy tanulásra, háztartási elektromos készülékekre vagy szórakoztató elektronikára, továbbá pihenésre/szórakozásra.
Hazánkban a havi költésekből kedvtelésből történő utazás vagy üdülés 1,2 százalékkal részesedik. Ez a legalacsonyabb arány a vizsgált európai országok között. Szintén a magyarok költik a legkevesebbet pihenésre/szórakozásra.
Lakossági költés
Költés célja | Európai átlag | Magyar | Osztrák | Cseh | Görög | Horvát | Lengyel | Román |
Lakhatás | 25 | 36 | 29 | 29 | 20 | 26 | 24 | 25 |
Otthoni étkezés | 21 | 25 | 24 | 25 | 28 | 31 | 26 | 27 |
Pihenés, szórakozás | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Nyaralás, üdülés | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Forrás: Nielsen |
Amennyiben a jelenleginél 10 százalékkal több pénz állna rendelkezésére, a magyar megkérdezettek átlagosan további 2-2 százalékot fordítanának otthoni étkezésre, illetve megtakarítanának vagy befektetnének. Ezt követően – kerekítve 1-1 százalékos említéssel – sorjáznak a lakhatás, a ruházkodás, a pihenés/szórakozás, valamint a rutin közlekedés.
Érdekes, hogy otthon fogyasztott élelmiszerre büdzséjükből a legkisebb arányt a sávjciak és dánok költik 21, 22, valamint az írek és olaszok 23-23 százalékos aránnyal. A lakhatás általában a déli országokban – ahol keveset kell fűteni – a legolcsóbb 19-24 százalékos aránnyal. Figyelmet érdemel, hogy az északabbra fekvő országok lakóinak havi kiadásaiból lakásra és a vele kapcsolatos szolgáltatásokra pénzük mindössze 22 százalékát adják ki a svédek, 23-23-at pedig az oroszok és svájciak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.