szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közel 30 százalékkal nőtt az első félévben az Extreme Digital Zrt. bevétele 2012. hasonló időszakához képest. Az interneten és hagyományos boltokban egyaránt értékesítő társaság a második félévben többszáz új átvételi pontot hoz létre, ezek egy részénél raktárkészletet is kialakítanak.

Kiugróan jó forgalmat hozott az első félév az Extreme Digital Zrt. webáruházában és offline értékesítési pontjain, a bevétel 28 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban – tudta meg a Világgazdaság Várkonyi Balázstól, a társaság ügyvezető igazgatójától. A bővülés főként a netes értékesítés felfutásának volt köszönhető, a cég hagyományos üzleteinek forgalma ugyanis csak kismértékben nőtt. Jelenleg a cég bevételének mintegy felét adja az internetes kereskedelem. Az ügyvezető szerint a web részesedése a hazai kiskereskedelmi forgalomból néhány éven belül a tavalyi 2,7 százalék duplájára nőhet.

A forgalomnál is gyorsabban bővült a cég webboltjának látogatottsága, és már számos kisebb értékű műszaki cikket is az interneten vásárolnak meg a hazai fogyasztók. A mobilüzletág fejlődik a leggyorsabban, ezen belül a mobiltelefonoknál az egy évvel korábbihoz képest 80-90 százalékos növekedés tapasztalható, de a táblagépek iránt is nagy az érdeklődés.

Az idei fejlesztések során az azonnali szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt, vagyis arra törekednek, hogy a náluk vett termékeket egy nap alatt megkapják a vásárlók. Az Extreme Digital jelenleg 12 offline bolttal rendelkezik, a hálózat bővítése nem szerepel az idei tervekben. A cég vásárlói 350 ponton vehetik át a megvett termékeket, ezt a hálózatot jelentősen kibővítik, 500-600 átvételi pont lesz országszerte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!