szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy huszonéves amerikai nő, aki a Stanford egyetem mérnöki karán végzett, abból lett milliomos, hogy újfajta gyermekjátékot talált ki csak lányoknak. Előtte gyermekpszichológiát, női lélektant is tanulmányozott a siker érdekében. A játék mondása az, hogy ne csak a fiúk legyenek építészek, mérnökök vagy technikusok, hanem a lányok is. Amerika rajong érte.

Az amerikai Debbie Sterling olyan új elemes építőjátékot talált ki, amely csak lányoknak szól 5-9 éves kor között. Mindenféle mérnöki építményeket, mozgó eszközöket lehet velük készíteni. A GoldieBlox névre keresztelt játék mondása az, hogy ne csak a fiúk legyenek építészek, mérnökök vagy tudósok, hanem a lányok is. A játék kicsit hasonlít a Legóra és a Barbie babára, mégis egészen más.

Minden játék tartalmaz egy egyszerű kézikönyvet, illetve négy mesefigurát, amivel különböző építési feladatokat lehet megoldani a kézikönyv alapján. A feladatok egy-egy mesébe, történetbe vannak ágyazva. Pl. építs egy szalagkorlátot Katinkának, a delfin balerinának, vagy építs egy kutyaólat Nachónak, a kiskutyusnak, hogy ne ázzon meg a kertben éjjel. A játék vegyíti a meseolvasást az építőjátékokkal és a lányos dolgokkal.

A fiatal nő 2012-ben alapította vállalkozását az USA-ban, ma már dollármilliomos. Előtte komolyan tanulmányozta a gyermekjátékpiacot és a női lélektant, pszichológiát. Több mint 100 óvodással, kisiskolással is interjúzott, hogy ők milyen játékot szeretnének. Marketingjében a népszerű tudomány sztereotípiáit használta, némi provokatív társadalmi üzenettel. „A fiúk építenek, a lányok olvasnak. De mi van akkor, ha ezt a kettőt vegyítjük egyetlen játékban, amely csak lányoknak szól?” – mondta. A játékok többnyire rózsaszínűek, puha anyagból vannak, azokat lekerekített formák jellemzik, így a fiúk kevésbé akarnak velük játszani.

Sterling nevét idén február elején ismerte meg a világ, amikor cégének hirdetését a Super Bowl amerikai futball döntő alatt lejátszották az amerikai televízióban. Kisvállalkozóként először ő kapott lehetőséget arra, hogy ingyen megmutathassa cégének reklámját a döntő előtt. A 30 másodperces hirdetés hatására a következő hétben több mint nyolcmillió amerikai vásárolt játékot cégének web áruházán. A fiatal vállalkozó egyébként a Kickstarteren, egy közösségi adománygyűjtő oldalon szerzett pénzt a vállalkozása beindításához, 2012-ben.

(via Time)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!