Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Honlappal rendelkező hazai cégeknek kötelező információ, hogy a következő években a mobiltelefonról indított Google keresések le fogják nyomni a más eszközökről indított kereséseket.
Egy most publikált elemzés szerint 2015 végére többen fognak mobileszközökről a fizetett Google-hirdetésekre kattintani, mint asztali számítógépekről. A Marin Software kutatása szerint a tavalyi év során mintegy megduplázódott a mobileszközökről érkező fizetett keresések száma (tehát azoké, akik nem az organikus keresési eredményekre, hanem az adott kulcsszóra megjelenő hirdetésre kattintottak).
A gyors növekedés eredményeképpen tavaly egész évre nézve 20, a decemberi adatokat tekintve pedig 30 százalékos volt az okostelefonokról és táblagépekről érkező klikkek aránya. Ez fog 2015 végére 50 százalék fölöttire nőni - állítják a cég szakemberei. A kimondottan okostelefonokra célzott reklámköltés tavaly 45 százalékkal emelkedett, és a várakozások szerint idén is 30 százalék fölötti ütemben bővül majd.
Ezek a bevételek egyelőre a nagy hirdetőktől származnak, de ebben is várható némi változás, ahogy a felhasználók egyre magabiztosabban kezdik a mobileszközeiket vásárlásra és nem csak tájékozódásra használni, emeli ki a kutatás eredményeihez fűzött kommentárjában Matt Ackley, a Marine Software marketingfőnöke.
Az optimizmusra a hirdetőknek minden oka megvan, hiszen az átkattintásokon túl a konverziós ráta is folyamatosan emelkedik, sőt, tavaly először a tabletről érkező felhasználók nagyobb eséllyel vásároltak, mint az asztali számítógépről jövők (5,5% és 5,3% volt a konverziós ráta a két szegmensben). Az okostelefonok felhasználói egyelőre ezen a területen jócskán le vannak maradva - itt a konverziós arány mindössze 4,4 százalék volt tavaly.
Az átkattintások árai minden szegmensben emelkedtek valamelyest, bár egyelőre a mobilreklámok még mindig jóval olcsóbbak (körülbelül 30 százalékkal), mint az asztali számítógépeket célzó hirdetések.
(via Origo)
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.