Mindent letarol a mobilkeresés a Google-ben

Honlappal rendelkező hazai cégeknek kötelező információ, hogy a következő években a mobiltelefonról indított Google keresések le fogják nyomni a más eszközökről indított kereséseket.

  • hvg.hu hvg.hu
Mindent letarol a mobilkeresés a Google-ben

Egy most publikált elemzés szerint 2015 végére többen fognak mobileszközökről a fizetett Google-hirdetésekre kattintani, mint asztali számítógépekről. A Marin Software kutatása szerint a tavalyi év során mintegy megduplázódott a mobileszközökről érkező fizetett keresések száma (tehát azoké, akik nem az organikus keresési eredményekre, hanem az adott kulcsszóra megjelenő hirdetésre kattintottak).

A gyors növekedés eredményeképpen tavaly egész évre nézve 20, a decemberi adatokat tekintve pedig 30 százalékos volt az okostelefonokról és táblagépekről érkező klikkek aránya. Ez fog 2015 végére 50 százalék fölöttire nőni - állítják a cég szakemberei. A kimondottan okostelefonokra célzott reklámköltés tavaly 45 százalékkal emelkedett, és a várakozások szerint idén is 30 százalék fölötti ütemben bővül majd.

Ezek a bevételek egyelőre a nagy hirdetőktől származnak, de ebben is várható némi változás, ahogy a felhasználók egyre magabiztosabban kezdik a mobileszközeiket vásárlásra és nem csak tájékozódásra használni, emeli ki a kutatás eredményeihez fűzött kommentárjában Matt Ackley, a Marine Software marketingfőnöke.

Az optimizmusra a hirdetőknek minden oka megvan, hiszen az átkattintásokon túl a konverziós ráta is folyamatosan emelkedik, sőt, tavaly először a tabletről érkező felhasználók nagyobb eséllyel vásároltak, mint az asztali számítógépről jövők (5,5% és 5,3% volt a konverziós ráta a két szegmensben). Az okostelefonok felhasználói egyelőre ezen a területen jócskán le vannak maradva - itt a konverziós arány mindössze 4,4 százalék volt tavaly.

Az átkattintások árai minden szegmensben emelkedtek valamelyest, bár egyelőre a mobilreklámok még mindig jóval olcsóbbak (körülbelül 30 százalékkal), mint az asztali számítógépeket célzó hirdetések.

(via Origo)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.