Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A kulcs az időmenedzsment, ha ezt jól csináljuk, sokkal több idő jut a fontos dolgokra.
Tim Ferris egy amerikai sikerszerző, aki kisvállalkozásoknak írt könyvével robbant be a tanácsadó piacra Amerikában. Ő maga is kisvállalkozó volt, aki rengeteget dolgozott, ám azt tapasztalta, hogy nincs elég ideje a fontos dolgokra. Ezért életstílust váltott, és tapasztalatait a nagyközönséggel is megosztotta egy könyv formájában. Ha valaki, akkor ő igazán tudja, hogy miként lehet időt spórolnia egy vállalkozónak. Az ő könyvéből emeltük ki azt a három legfontosabb dolgot, amely segíthet a cégvezetőnek az idejüket beosztani, és ami komoly növekedést indíthat be egy kisvállalkozásnál.
Alkoss saját szabályokat!
Ferris szerint a versenyben maradás hagyományos útja a kisvállalkozásoknál az árcsökkentés és a pluszmunka. Vagyis, ha egy cég értékesítése valamiért csökken, a cégvezetők erre úgy reagálnak, hogy többet kezdenek dolgozni és/vagy árat csökkentenek. Ez egy bevett módszer, ám e helyett Ferris szerint jobb megoldás, ha új szabályokat találnak ki a cégvezetők a növekedés érdekében. Ilyen például a munkaidő jobb beosztása. Elsőként azt kell kitalálnia a cégvezetőnek, hogy hol csúszik el az értékesítés, azaz mennyi időt szánnak a kollégák egy-egy termék sikeres illetve sikertelen értékesítésére. Ferris szerint meg fognak lepődni a cégvezetők, hogy mennyi időt megy el feleslegesen a felesleges üzleti folyamatokra.
Készíts időhaszon elemzést!
Ferris szerint nem igaz, hogy az embereknek nincsen ideje. Mindenre tudunk időt szakítani, ami igazán fontos. Ezt ő az időhaszon törvényének hívja, ami a befektetett energia és az elérhető eredmény hányadosa. A tanácsa az, hogy a cégvezetőnek havonta egyszer össze kell írnia, hogy tevékenységeire mennyi energiát szán, és ezzel milyen eredményt ér el. Minden tevékenységét százalékosan, 80:20 arányban kell leírnia. Ha valamibe 80 százalék energiát fektetett, de az eredmény csak 20 százalékos volt, azon a következő hónapban változtatni kell. Ferris szerint ennek köszönhetően a cégvezetők tisztábban fogják látni a cég és önmaguk működését is.
Hanyagold az emaileket!
A tanácsadó egyik legfurcsább praktikus tanácsa, hogy ne emailezzünk olyan sokat egy nap. Szerinte ez túl sok időt von el a lényeges dolgoktól, ahhoz képest, hogy mennyi energiába telik állandóan készenlétben lenni. Másrészt a levelezés azzal az illúzióval ruházza fel a cégvezetőt, hogy ő most produktív, hiszen egyfolytában céges ügyeket intéz mobilon, ám ez a valóságban nem így van. Szerinte elegendő naponta egyszer leveleket nézni. Aki pedig már email-függő, annak különféle alkalmazásokat ajánl, hogy jobban el tudja különíteni a válaszadásra szánt időt. Ilyen segítség szerinte a Boomarang for Gmail, illetve az emailga.me alkalmazás, amelyek például segítenek időzíteni a levelek megválaszolásának idejét is. Így több idő marad az igazán fontos dolgokra, például az időhaszon elemzésre.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.