szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy vállalkozást elindítani és nyereségessé tenni hetek alatt nem a kényes gyomrúaknak való feladat, és nem is feltétlenül ajánlott. De ha úgy hozzák a körülmények, meg lehet csinálni. Tíz intenzív, kemény nap kell hozzá.

Első nap: üzleti terv

„Mindegy hogy egy szalvéta hátulján van levezetve, vagy egy precíz 25 oldalas dokumentum, az üzleti terv az első kocka a jövedelmezőséghez vezető úton” – állítja Ken Yancey, a SCORE elnevezésű startup vezérigazgatója, amely egy üzleti terveket ingyenesen gyártó weboldal.

Második nap: piac tanulmányozása

Yancey szerint a piac tanulmányozása létfontosságú mielőtt belecsap a lecsóba. Fel kell mérni és összehasonlítani termékét vagy szolgáltatását a piacon elérhető konkurensekével, meghatározni a termék célközönségét, és hogy milyen hatósági engedélyekre van szükség, milyen szabályoknak kell megfelelni. Mindemellett nagyon fontos, hogy nehogy abba a hibába essen, hogy túlságosan elmerüljön az elemzésekben. A szűk időkorlát miatt ez nem lehetséges.

Harmadik nap: márkaépítés

Szükség van egy jó hangzású névre és egy profi hátteret sugalló logóra, ami megelőlegezi a jelenlétet még a kezdés előtt. A Logomaker segítségével szakmai hozzáértés nélkül, ikonok és színek szabad kombinálásával, ingyenesen, és ami még fontosabb, villámgyorsan elkészíthető egy logó, amit már ki is lehet tenni a vállalkozásnak sebtében létrehozott Facebook, Twitter, Pinterest, Instragram vagy LinkedIn oldalon. A közösségi média használatára eleinte ugyan nem marad idő, de jobb minél előbb kitűzni a zászlót.

Negyedik nap: cégbejegyzés

Habár a jogi természetű dolgok ügyintézését – mint a cégforma kiválasztása, termék vagy eljárás levédetése - legjobb egy ügyvédre hagyni, ugyanakkor rengeteg pénz spórolható meg, ha maguk járunk el, és az internetet hívjuk segítségül. A rövid idő miatt azonban legjobb egy jogi végzettségű ismerős segítségét kérni.

Ötödik nap: lean production megszervezése

Irodának kezdetben megfelel a szabadúszóknak célzott kávézók, közösségi irodák egyike, a munkatársakat pedig érdemes a későbbi siker reményével motiválni, mint egybőli fizetési ígérettel.

Hatodik nap: kezdjen eladni!

Ahhoz hogy jövedelmezővé váljon a vállalkozás, el kell kezdeni az értékesítést. Reklámtevékenység hiányában érdemes az ismeretségi körben hírét adni az új vállalkozásnak, vagy felkeresni a célközönségből álló csoportokat, közösségi eseményeket és bemutatni nekik a kezdeményezést.

Hetedik nap: média megjelenés

A vállalkozás termékének vagy szolgáltatásának sikere nagyban függ ismertségétől, így minden lehetőséget meg kell ragadni annak reklámozására. Mivel általában az ember nem rendelkezik média kapcsolatokkal, el kell kezdeni felkeresni az adott területtel foglalkozó újságokat, online híroldalakat. Ha valahol látnak fantáziát a vállalkozásban akár csak egy rövid hír erejéig, máris nyert ügyünk van.

Nyolcadik nap: viselkedjen úgy, mint a nagyok

A siker nagyban függ az önbizalomtól. Akármennyire is gyerekcipőben jár az üzlete, adja elő úgy, mintha már ügyfélkörrel rendelkezne, készítessen névjegykártyát, adjon a külsőségekre. Nemcsak önbizalmat kölcsönöznek, de megteremtik a hitelesség látszatát, és bizalmat ébresztenek a vásárlóban.

Kilencedik nap: vigyen minden munkakört egymaga

A jövedelmezőséghez vezető gyors út, ha mindent egymaga csinál. Egyidejűleg kell felhajtani az új ügyfeleket, és foglalkozni a már meglévőkkel. Ha már olyan sok a munka, hogy tarthatatlanná válik ez a módszer, az jó jel, mert akkor már vannak ügyfelei.

Tizedik nap: rendezzen egy megnyitó bulit

A cégalapítás megünneplésére rendezzen egy fogadást, ahová meghívja az összes üzleti ügyfelét, kontaktjait, barátait, családját, amennyi embert csak tud, hogy népszerűsítse és hirdesse vállalkozását. Mondjon köszönetet mindenkinek, aki eljött, majd kérje ki véleményüket, és használja fel a visszacsatolásokat a jövőbeli tervezés során.

Via

HVG-konferencia

2014. május 7-én KKV Vállalkozásfejlesztési Konferenciát rendez a HVG. Témák: aktuális gazdasági trendek, hasznos tanácsok, esettanulmányok és workshopok kis- és középvállalkozások részére, a sikeres fejlődéshez és növekedéshez. Részletek és jelentkezés itt.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!