Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Két helyszínre, Magyarországra és Szlovákiára szűkítette keresését az indiai Apollo Tyres gumiabroncsgyártó – közölte a társaság európai, szubszaharai és amerikai piacaiért felelős vezetője. A döntés akár már 2-3 héten belül meg is lehet. Az Apollo célkeresztjében már 2008-ban is benne volt Magyarország, ám akkor kútba esett az üzlet.
Elképzelhető, hogy Magyarországon építi fel az Apollo Tyres indiai gumiabroncsgyártó új gyárát. Luis Ceveniz, az Apollo Vredestein B.V. vezetője – ez a cég felel a vállalatcsoport európai, szubszaharai és amerikai piacaiért – azt közölte, hogy két helyszínre, Magyarországra és Szlovákiára szűkítették keresésüket – írja a RubberNews.com. A döntés a következő 2-3 hétben már meg is lehet Ceneviz szerint, korábban még 11 helyszínt vizsgáltak.
Az Apollo igazgatótanácsa 685 millió dolláros (körülbelül 150 milliárd forint) beruházást hagyott jóvá arra, hogy egy gumiabroncsgyárat építsenek fel Kelet-Európában, a helyszínről eddig közelebbi információkat nem közöltek (bár idén februárban már pedzegették, hogy lehet, hogy mi is szóba kerülünk). A tervezett gyár naponta 16 ezer személygépkocsira, 3 ezer tehergépkocsira való gumiabroncs legyártására képes üzemet szeretne nyitni a régióban.
Neeraj Kanwar, a cég alelnöke és ügyvezető igazgatója szerint azt tervezik, hogy 4-5 éven belül kezdhet el működni a gyár. A cég jelenleg kapacitás problémákkal küszködik az ügyvezető szerint, az európai autópiac kilábalásával nagyobb mennyiségre lesz szükségük, ezért is döntöttek úgy, hogy prioritásnak tekintik a Kelet-Európában – zöldmezős beruházás keretében – felépítendő gyárat.
A kiválasztási folyamatban Ceneviz szerint fontos szerepet játszik a munkaerő képzettsége és költsége, a nyersanyagok és infrastruktúra elérhetősége, és az országok és/vagy régiók által felkínált befektetési ösztönzők is. A kelet-európai gyár az Apollo Tyres ambíciózus és agresszív európai terjeszkedési stratégiáját támogathatja meg. Bár az európai piacon még csak 3 százalékos a piaci részesedésük, ám a cég a nem autógyártóknak beszállított gumik piacán tavaly 17 százalékos növekedést ért – szemben a teljes piac 5 százalékos növekedésével –, Németországban pedig már ott vannak a top 5 gyártó között.
Már egyszer benézett hozzánk az Apollo
Hozzá kell tenni, hogy az Apollo már nem először szemez Magyarországgal. 2008 januárjában Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök jelentette be Újdelhiben, hogy a cég 300 millió euróért gyárat létesít hazánkban, akkor úgy számoltak, hogy két ütemben 1500 főt vehet fel a cég a jó esetben másfél év alatt elkészülő gyárba. A magyar városok sorban álltak az évente 7 millió gumiabroncsot előállítani képes gyár befogadásáért, a választás végül Gyöngyösre esett.
A cég ugyanakkor 2008 augusztusában visszavonta a beruházás tervét, az indokok szerint a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek. A döntésben ugyanakkor az is szerepet játszhatott, hogy Fidesz helyi népszavazást kezdeményezett a beruházásról, arra hivatkozva, hogy a Gyöngyös és a Mátra környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyezőforrást. Tatár László, a párt önkormányzati frakciójának vezetője az Apollo döntése után ugyanakkor azt mondta, hogy szó sincs arról, hogy a Fidesz elüldözte az Apollo Tyrest Gyöngyösről, szerinte a város szocialista vezetésének szétszórt és átgondolatlan iparfejlesztési elképzeléseinek esett áldozatul az indiai gumiabroncsgyártó cég.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt Richard Donner filmjében? Bryan Singer és Zack Snyder bicskája beletört, most James Gunn a kutyakártyát is kijátssza, hátha neki sikerül a lehetetlen. Mozikban a 2025-ös Superman.
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?