Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Üzemet létesít Magyarországon az Apollo Tyres indiai gumiabroncsgyár 300 millió euró értékben – jelentette be Gyurcsány Ferenc kormányfő szerdán Újdelhiben indiai cégvezetőkkel folytatott tárgyalásai után.
Gyurcsány Ferenc és Onkar Sz. Kanvar, az Apollo Tyres elnöke. Gyöngyösre települnek © MTI - Soós Lajos |
A helyszínről való döntésben az úgynevezett „reach cost” játszott jelentős szerepet; e mutató a termék végfelhasználóhoz történő eljuttatásának költségét jelzi.
Gyurcsány Ferenc indiai sajtóértekezletén – amelyet Onkar Kanvarral, az Apollo Tyres elnökével tartott – elmondta, hogy a szlovákokkal voltunk versenyben a beruházásért, és annak ellenére is megszereztük, hogy 4 millió euróval kisebb ajánlatot tettünk. Ennek oka – tette hozzá –, hogy van szektorális hatása, hogy korábbi döntésekkel nagy gumiipari vállalatokat csalogattunk Magyarországra.
Az alapkőletétel a tervek szerint április 13-án lesz, onnan számított 18-20 hónapon belül indulhat meg a termelés; évente 7 millió gumiabroncs gyártását tervezik. Az európai piacra személyautókra és terepjárókra gyártanak majd gumiabroncsokat, és főleg magyarokat alkalmaznak.
Az egy foglalkoztatottra jutó támogatás, amelyet ennek az indiai cégnek nyújtanak, egyharmaddal kisebb a Hankooknak nyújtott támogatásnál – hangzott el a tájékoztatón.
A több mint 30 éve alapított Apollo Tyres Ltd. a világpiaci rangsorban 15. helyet foglalja el, 7 gyára van Indiában és Afrikában. A csoport abroncsgyárainak jelenlegi kapacitása naponta 45 ezer darab, a cég nettó árbevétele 2007-ben meghaladta az 1 milliárd dollárt.
Ez a negyedik komoly külföldi beruházás a gumiabroncsgyártásban. A közelmúltban a koreai Hankook Dunaújvárosban létesített abroncsgyárat, ahol tavaly június végén indult meg a termelés. Az üzem 535 millió euró beruházással épült fel 110 ezer négyzetméter alapterületen. A gyárban 1100-an dolgoznak. Tavaly kétmillió, az idén 5 millió, 2010-ben, a teljes kapacitás elérésekor pedig várhatóan évi 10 millió személy- és teherautóabroncsot készítenek. Korábban a japán Bridgestone és a francia Michelin létesített, illetve vásárolt és fejlesztett gyártókapacitásokat Magyarországon. Magyarország ezzel Európa egyik meghatározó gyártóhelyévé fejlődött az iparágban.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van – mondja Radnóti Sándor művészetfilozófus, aki szerint a kultúrát ízlésterrorral sem tudják megingatni. HVG-portré.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.