Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Üzemet létesít Magyarországon az Apollo Tyres indiai gumiabroncsgyár 300 millió euró értékben – jelentette be Gyurcsány Ferenc kormányfő szerdán Újdelhiben indiai cégvezetőkkel folytatott tárgyalásai után.
Gyurcsány Ferenc és Onkar Sz. Kanvar, az Apollo Tyres elnöke. Gyöngyösre települnek © MTI - Soós Lajos |
A helyszínről való döntésben az úgynevezett „reach cost” játszott jelentős szerepet; e mutató a termék végfelhasználóhoz történő eljuttatásának költségét jelzi.
Gyurcsány Ferenc indiai sajtóértekezletén – amelyet Onkar Kanvarral, az Apollo Tyres elnökével tartott – elmondta, hogy a szlovákokkal voltunk versenyben a beruházásért, és annak ellenére is megszereztük, hogy 4 millió euróval kisebb ajánlatot tettünk. Ennek oka – tette hozzá –, hogy van szektorális hatása, hogy korábbi döntésekkel nagy gumiipari vállalatokat csalogattunk Magyarországra.
Az alapkőletétel a tervek szerint április 13-án lesz, onnan számított 18-20 hónapon belül indulhat meg a termelés; évente 7 millió gumiabroncs gyártását tervezik. Az európai piacra személyautókra és terepjárókra gyártanak majd gumiabroncsokat, és főleg magyarokat alkalmaznak.
Az egy foglalkoztatottra jutó támogatás, amelyet ennek az indiai cégnek nyújtanak, egyharmaddal kisebb a Hankooknak nyújtott támogatásnál – hangzott el a tájékoztatón.
A több mint 30 éve alapított Apollo Tyres Ltd. a világpiaci rangsorban 15. helyet foglalja el, 7 gyára van Indiában és Afrikában. A csoport abroncsgyárainak jelenlegi kapacitása naponta 45 ezer darab, a cég nettó árbevétele 2007-ben meghaladta az 1 milliárd dollárt.
Ez a negyedik komoly külföldi beruházás a gumiabroncsgyártásban. A közelmúltban a koreai Hankook Dunaújvárosban létesített abroncsgyárat, ahol tavaly június végén indult meg a termelés. Az üzem 535 millió euró beruházással épült fel 110 ezer négyzetméter alapterületen. A gyárban 1100-an dolgoznak. Tavaly kétmillió, az idén 5 millió, 2010-ben, a teljes kapacitás elérésekor pedig várhatóan évi 10 millió személy- és teherautóabroncsot készítenek. Korábban a japán Bridgestone és a francia Michelin létesített, illetve vásárolt és fejlesztett gyártókapacitásokat Magyarországon. Magyarország ezzel Európa egyik meghatározó gyártóhelyévé fejlődött az iparágban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.