Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az izraeli fejlesztőcég nem ebből akar meggazdagodni.
Moshe Hogeg, izraeli fiatalember ötlete a Yo nevű applikáció, ami néhány nap alatt meghódította a világot. Az alkalmazás egyetlen szót képes továbbítani ismerőseinknek, azt, hogy YO, amire a fogadó fél csak úgy válaszolhat, hogy YO. Az alkalmazással néhány hónap alatt több tízmillió üzenetet váltottak egymással a világban.
A férfi a Mobli nevű izraeli mobilfejlesztő cégnél dolgozott, és olyan saját kommunikációt csatornát akart, ami mobilról használható, és nagyon egyszerű. Alapvetően a feleségével és a munkatársaival szerette volna tartani így a kapcsolatot, mert a Facebookot unalmasnak tartotta. Moshe szerint a Yo kontextusától függően bármit jelenthet, és gyakorlatilag bármit ki lehet fejezni ennek segítségével. Szerinte ez a tökéletes szó.
Ötletét elmondta Or Arbel programozó haverjának a cégnél, aki 8 óra alatt legyártotta a YO-t. Eredetileg nem is akarták piacra dobni az appot, mert túl komolytalannak tartották a cég mobilfejlesztő profiljához képest. Az appot idén április 1-jén próbálták feltölteni az App Store-ba, ami először visszautasította őket. Erre a barátaik körében kezdték terjeszteni a Facebookon, azzal, hogy ne nagyon adják ki az appot másoknak.
Amit azonban már nem lehetett megállítani. Egy hónap alatt 20 ezer felhasználó töltötte le az appot Tel-Avivban a Facebookról. A nemzetközi karrier pedig úgy kezdődött, hogy San Fransico-ból egy tech guru feltöltötte az appot a Facebookjára, ami néhány nap alatt vírusszerűen körbeért a Földön.
A Yo benne van az első 5 applikációban az AppStore-ban, már 600 ezren töltötték le. Érdekesség, hogy egy tech befektető 2,5 millió dollárt ajánlott a cégnek az applikációért, amit ők visszautasították. A fejlesztők szerint a Yo egy nyilvánvaló ökörség, aminek a jövője teljesen bizonytalan, és erre nem lehet komoly startupot alapozni.
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.