szerző:
hvg.hu

Az átlagos magyar vásárló havonta egyszer tart élelmiszer-nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi vásárlásait, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat. A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet a TCC.

„A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szűkös büdzsé miatt a fogyasztók 94 százaléka tervezi meg az élelmiszer-vásárlást előre és 45 százaléka csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer-nagybevásárlást. Bár 23 százalékra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31 százalékos szinttől” – jellemezte a magyar vásárlói szokásokat Manfred Litschka, az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető multi, a TCC regionális értékesítési igazgatója.

A vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, 29 százalékuk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28 százalékuk – bár ritkán vált üzletet – kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat. Mindezt a TCC tapasztalatai is alátámasztják: az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A TCC magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést.

A cég Magyarországon megvalósított hűségprogramjait követő felmérések szerint az eladások 7 százalékkal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően. Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20 százalékkal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését és 10 százalékkal azok arányát is, akik ismerőseiknek ajánlják a boltot.

A TCC szerint a lassan javuló fogyasztói hangulat mélyebb változásokat hoz majd a vásárlói szokásokban, amivel tovább nő majd a jelentősége a következő években a hűségprogramoknak, amelyek érzelmileg motiválják a fogyasztókat, hogy adott kiskereskedőnél vásároljanak.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Visszatér a rádiózáshoz Juhász Péter, az Együtt volt társelnöke

Visszatér a rádiózáshoz Juhász Péter, az Együtt volt társelnöke

Szijjártó Péter az EU-nak: Több tiszteletet a törököknek!

Szijjártó Péter az EU-nak: Több tiszteletet a törököknek!

A Nürburgringen faragják még a frissített Honda Civic Type R-t

A Nürburgringen faragják még a frissített Honda Civic Type R-t

Két irodalmi Nobel-díjat is adnak az idén

Két irodalmi Nobel-díjat is adnak az idén

Teknős szorult a hatalmas cápa szájába, el is pusztult miatta – fotók

Teknős szorult a hatalmas cápa szájába, el is pusztult miatta – fotók

7 üléssel támad a Mercedes GLS, ami még a BMW X7-nél is nagyobb

7 üléssel támad a Mercedes GLS, ami még a BMW X7-nél is nagyobb