Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az átlagos magyar vásárló havonta egyszer tart élelmiszer-nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi vásárlásait, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat. A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet a TCC.
„A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szűkös büdzsé miatt a fogyasztók 94 százaléka tervezi meg az élelmiszer-vásárlást előre és 45 százaléka csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer-nagybevásárlást. Bár 23 százalékra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31 százalékos szinttől” – jellemezte a magyar vásárlói szokásokat Manfred Litschka, az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető multi, a TCC regionális értékesítési igazgatója.
A vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, 29 százalékuk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28 százalékuk – bár ritkán vált üzletet – kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat. Mindezt a TCC tapasztalatai is alátámasztják: az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A TCC magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést.
A cég Magyarországon megvalósított hűségprogramjait követő felmérések szerint az eladások 7 százalékkal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően. Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20 százalékkal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését és 10 százalékkal azok arányát is, akik ismerőseiknek ajánlják a boltot.
A TCC szerint a lassan javuló fogyasztói hangulat mélyebb változásokat hoz majd a vásárlói szokásokban, amivel tovább nő majd a jelentősége a következő években a hűségprogramoknak, amelyek érzelmileg motiválják a fogyasztókat, hogy adott kiskereskedőnél vásároljanak.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.