Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az okostelefonokat és tableteket gyártó Xiaomi odahaza legalább akkora sztár, mint a világban az Apple – és nem mellékesen a vállalatot „kínai Apple”-ként is emlegetik.
A hasonlítgatás nem véletlen, hiszen a Xiaomi termékei nem csak dizájnjukban egyeznek szinte teljes egészében az amerikai gyártóéval, de a marketingtevékenység is hasonló arculatot sugall, sőt az alapító Lei Jun megjelenésében is hajaz a néhai Steve Jobsra: fekete póló, farmer és tornacipő.
De nem csak küllemben vannak párhuzamok, gazdasági szempontból is hasonlóan lehengerlő adatokat produkál a 2010-ben alapított kínai vállalat: az év első felében 26 millió okostelefont adtak el – ami 271 százalékos növekedés az előző évhez képest – amivel 5,3 milliárd dolláros forgalmat értek el. Ezzel a teljesítménnyel az év végére várhatóan megelőzik a Samsungot is, és piacvezetővé válnak a kínai okostelefonok piacán. Ami azt illeti az előző negyedévben már le is gyűrték a konkurenciát: amíg a Samsung 13,2 millió telefont szállított le, addig a Xiaomi 15 milliót – írja a Business Insider.
A vállalatot sok kritika érte, miszerint koppintják az Apple-t, ami elől Lei így tért ki: „az Apple egy csapat zseni, akik egy jó terméket csinálnak együtt, de nem nagyon foglalkoznak a vásárlói igényekkel. A Xiaominál több millió felhasználó véleményét gyűjtjük össze, és velük együtt készítjük a terméket.” Hogy ez a kijelentés mennyire állja meg a helyét, kétséges, ami viszont biztos, hogy a két cég üzleti modellje teljesen eltérő. Az Apple olcsón legyártatja készülékeit, majd jelentős árréssel kínálja őket az üzletek polcain, ami része a cég üzletpolitikájának: az Apple márkát meg kell fizetni. A Xiaomi szintén olcsón legyártatja készülékeit – ami azt illeti ugyanabban a tajvani Foxconn-gyárban – azonban az Apple-nél jóval kisebb árréssel értékesíti. Az Apple legújabb iPhone 6-os modelljét 860 dollár körül kínálja Kínában, amíg a prémium Xiaomi modellek már 400 dollárért elérhetőek.
A kínai cég termékei egyelőre csak a hazai piacon népszerűek, de nem szabad elfelejteni, hogy Kína a legnagyobb okostelefon-felvevő piac. Azzal, hogy a Xiaomi itt sikeres, máris a világ 5 legnagyobb gyártójává teszi, ami szép produkció, tekintve, hogy ezt mindössze négy év alatt érte el.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A HVG kérdései és Gulyás Gergely válaszai a kormányinfón.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.