szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Felkerülhet a tócsi is a pizzaszelet, gyros, hamburger trió mellé, amennyiben kellő igény mutatkozik rá.

A közösségi finanszírozás legutóbbi hangos sikerei után – mint a házi sörfőző automata vagy a zombiirtó magyar irodalmárokat felvonultató képregény – Magyarországon is egyre népszerűbbé válik ez az alternatív pénzszerzési forma, és egyre többen próbálnak meg ezúton támogatást szerezni vállalkozási ötletük megvalósítására.

Múlt hét pénteken jelent meg például a Tócsi To Go kampánya, melynek ötletgazdája az egykor népszerű tócsit – vagy tócsnit – szeretné behozni a budapesti éjszakai élet streetfood kínálatába. A kampány indítója a reszelt nyers krumplival és liszttel készült, zsírban, vagy olajban sült nemzetközi népi ételt gyorskajaként definiálná újjá, amit akár hamburger formájában is lehetne kapni. Az alapanyagokat magyar kistermelőkről szereznék be, és ha több pénz jönne össze a megcélzott 7,3 millió forintnál, a fennmaradó összeget a rászorulók kapnák meg. Egyébként külön „rászoruló” menüt is ígérnek, aminek bevételét szintén a hiányban szenvedők kapnák és a +1 kávé kezdeményezéshez is csatlakoznának, ha egyszer megnyílna az üzlethelyiség. Az adakozók az általuk leszurkolt összeg dupláját fogyaszthatnák le, bár egyelőre ilyenből még nem sok van. Ugyanakkor – ha nem is gyorsétel formájában, de – több étterem kínál tócsnit, például a Kőleves vagy a Castro is.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!