Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A Törökbálintot tehermentesítő csomópont tervezett költsége 124 millióval magasabb, mint az előre becsült összeg. A közbeszerzést a Colas Hungária Zrt. nyerte el egy üllői és egy tiszakécskei székhelyű cég elől.
Az eredetileg becsült nettó 1 milliárd 250 millió forint helyett nettó 1 milliárd 374 milliárd forinttal nyerte el a Colas Hungária Zrt., a törökbálinti új M0-M7-es autópálya csomópont megépítését – az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. írta ki, a három ajánlattevő közül a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást kínáló lett a nyertes.
Ajánlatot tett még az üllői székhelyű EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., valamint a tiszakécskei Duna Aszfalt Kft. is.
Az érdiek reggel Budapest felé, a nagy forgalom miatt nehezen tudnak felhajtani az M7-es autópályára, míg délután az ellenkező irányból hasonló a helyzet. Emiatt sok érdi Törökbálinton át halad az autópályára, illetve onnan a települése felé, növelve ezzel a törökbálinti átmenő forgalmat.
A csomópont kialakításának bejelentésekor, egy évvel ezelőtt Turai István (Fidesz-KDNP) törökbálinti polgármester elmondta: csúcsidőben 1800 olyan járművet számoltak meg óránként, amelyek csak átmentek a településen. Elhangzott még, az átépített M7-M0-s csomópont lehetővé teszi, hogy ott a Spar Magyarország új áruházat építsen, javítva a környék ellátását, továbbá a cég maga is hozzájárul a csomópont és a kapcsolódó utak korszerűsítéséhez.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.