Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Ha trolit, buszt vagy villamost toló street food árusokkal találkozik a VII. kerületben, ne lepődjön meg.
Múlt hét vasárnap óta a VII. kerületben megfordulók érdekes, Budapesten eddig szokatlan jelenséggel találkozhatnak: a klasszikus BKV járműparkot idéző kis street food kocsikról árulják az úgynevezett ringet, amely egy, a bagelre emlékeztető péksütemény, csak éppen töltött. Hogy mivel, az attól függ, hogy a közösségi oldalon melyik beküldött receptre hány szavazat érkezik majd. Jelenleg egy sárga villamos, egy kék Ikarus busz és egy piros troli rója a kerület utcáit minden hétköznap reggel 7 és este 10 között.
Lendvai Ádam ötletgazda a nyugaton most hódító street food trendet kapcsolta össze a keleten jól ismert árusok kézzel tolható kocsiival. A vállalkozás három lábra épül, amelyből az első a ring, amely csak külsőre hajaz a bagelre. „Amíg a bagelt felvágni lehet és szendvicsként telepakolni, addig a ringet úgy sütjük ki, hogy az már töltve van például serrano sonkával vagy kecskesajttal, így nem hullik szét, könnyedén be lehet dobni a táskába és a munkahelyre beérve elfogyasztani” – ad felhasználási tanácsokat Lendvai. A ringeket egy pékségben süttetik, amelyek egyelőre 6 ízben kaphatóak, de amint elérhető lesz az applikáció, várják majd a recepteket, amelyek közül a legnépszerűbbek bekerülnek a kínálatba. „Az applikáció a vállalkozás egy másik lába, amin nyomon lehet követni a kocsikat, amelyek egyébként egy maghatározott úton mozognak egyelőre a hetedik kerületben, de zajlik már az engedélyeztetési folyamat a nyolcadik kerültben is.” – mondja Lendvai.
De nem csak nyomkövetésre alkalmas az applikáció, látni lehet, hogy mi van készleten illetve hogy mennyi van belőle, amit a kocsit toló árus folyamatosan frissít. Ha pedig többen szeretnének egy ringet, de már kikérték a sört vagy nem akar szétszakadni a társaság, akkor a mágnes gomb megnyomásával „magukhoz vonhatják” a kocsit, amely útvonaláról letérve szolgálja ki az igényeket.
A harmadik láb a jellemző budapesti designnal rendelkező, három kis, BKV-járműre emlékeztető kocsi, amiből már készül a HÉV és Metro is, a közeljövőben pedig akár 30-ra is nőhet a számuk, ehhez azonban tőkére van szüksége a Budapest Bakeringre keresztelt társaságnak. „Több kockázati tőkealap-kezelő is megkeresett minket, amelyekkel csak most fogunk leülni tárgyalni. Ezeknek a megbeszéléseknek a sikerességétől függ, hogy milyen gyorsan szaporodhatnak el a kis BKV járműveink” – árulja el az ötletgazda, aki kérdésünkre elárulta, hogy az eddigi három jármű legyártása, az applikáció fejlesztése és egyéb költségek már meghaladták a tízmillió forintot, amit saját zsebből fedeztek
Egy ring 300 forintba kerül, amihez akár 200 vagy akár 100 forintért is hozzá lehet jutni, ha valakinek van a vonaljegyre emlékeztető kedvezménykuponja. A ring mellett termelői gyümölcslevek és aszalt gyümölcsök is kaphatóak lesznek. A kocsikkal egyébként találkozni lehet majd a nyári fesztiválokon is, például a bánki tónál, és a szolgáltatás megrendelhető rendezvényekre, például esküvőkre is. A három főből álló management mellett 5 fő foglalkozik a kocsik gyártásával, és hat fő az üzemeltetésükkel két műszakban, de Lendvai szerint, ha minden jól megy, akkor hamarosan bővíteniük kell a csapatot. A kocsit toló árusoknak 800 forintot kínálnak óránként, plusz jutalékot.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
A független kutatók a Tisza egyre tetemesebb előnyét mérik a Fidesszel szemben, a szakma kormánypárti része élesen bírálja őket ezért. Magyarék azonban hiába vezetnek egyelőre: a választásokig még szűk tíz hónap hátra van.
A kormány megoldása: bírsággal sarkallná élénkebb munkára a bírókat...
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából.
„Megtiszteltetés, hogy én lehetek az első, akit feljelentettek” – írja.
"Az emberek jókedvűen a hatalom értésére adták, hogy ők szabadok akarnak lenni".