Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Uber közösségi utazásmegosztó úgy döntött, felfüggeszti uberPOP néven futó szolgáltatását Franciaországban, miután két vezetője ellen is eljárás indult, és a sofőrjeiket is többször megtámadták.
Felfüggeszti az uberPOP-ot Franciaországban a tisztességtelen eszközök alkalmazásával vádolt Uber közösségi utazásmegosztó szolgáltatás, amelykinek két vezetője ellen eljárás is folyik – erősítette meg pénteken Grégoire Kopp szóvivő.
Thibaud Simphal, az Uber France vezérigazgatója a Le Monde című napilap honlapján megjelent interjúban azt mondta: péntek este 8 órától Franciaországban felfüggesztik a szolgáltatást, "mindenekelőtt a sofőrök biztonságának érdekében, akik az elmúlt napokban erőszakos cselekmények áldozatai voltak". Ezenkívül az Uber "a párbeszédre és a nyugalomra törekszik a hatóságokkal és meg akarja mutatni, hogy felelősen gondolkodik" – mondta az igazgató.
Az amerikai központú Uber ellen 2014 novemberében indult előzetes vizsgálat megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanújával, miután a rendszeréhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik, de a felhasználók nem fizetik be a kötelező járulékokat és adókat. A bíróság büntetőbíróság szeptember 30-án hoz ítéletet a szolgáltatás és két vezetője ügyében, akiket a taxis hivatás törvénytelen űzésében való bűnrészesség és törvénytelen adatkezelés gyanúja miatt is felelősségre vonják.
Az Uber a taxisok szerint tisztességtelen eszközökkel veszi el a bejegyzett taxisoktól a munkát, emiatt már többször tettlegességig fajuló összetűzések is történtek az Uber sofőrjei és a taxisok között, akik múlt csütörtökön tiltakozásul a szolgáltatás ellen harminc nagy útlezárással akadályozták országszerte a közúti közlekedést, óriási dugókat okozva.
Az Uber vitatja a 2014-ben elfogadott törvényt, amelynek értelmében a nem regisztrált sofőrök egy év börtönbüntetéssel és 15 ezer eurós pénzbüntetéssel sújthatók, jogosítványuk felfüggeszthető, a gépkocsijuk pedig lefoglalható. Az Uber ez ellen a törvény ellen az Európai Bizottságnál élt panasszal, s a francia alkotmánytanácshoz is keresetet nyújtott be.
Az Uber szerint jelenleg 10 ezer alkalmi sofőrjük és 400 ezer felhasználójuk van elsősorban olyan helyeken, ahol kevés a taxi. Ráadásul az elmúlt hetek történései még inkább ismertté tették a szolgáltatást.
Franciaországban a kiadható taxiengedélyek számát az állam szabályozza, amely az elmúlt ötven évben alig változott, 55 ezer az egész országban. Az engedély városoktól függően egy kisebb lakás árába, 150-250 ezer euróba (47-78 millió forintba) kerül, és 250 órás képzést ír elő a sofőröknek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.