szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A boltoknak nem kötelességük kicserélni a nem tetsző ajándékot, csak ha hibás - mondta egy fogyasztóvédelmi szóvivő az M1-en.

Karácsony után a boltok többsége általában kicseréli a nem megfelelő ajándékokat, de kötelezettsége csak akkor van a kereskedőnek, ha hibás a termék – hívta fel a figyelmet Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője az M1-en hétfőn. 

A nyugtára, számlára mindenképpen szükség van, és a ruhaneműknél a címkét nem szabad kivágni, de a cserének az nem lehet akadálya, hogy az eredeti csomagolást kibontották, ha a termék sértetlen – hangsúlyozta a szóvivő. 

Az internetes vásárlásnál többletjogok illetik meg a vevőket, az egyik legfontosabb a 14 napos, indoklás nélküli elállási jog. A kereskedőnek a hozzá visszajuttatott termék vételárát, illetve a kiszállítás költségét vissza kell fizetnie, ugyanakkor a visszaküldés költsége a vásárlót terheli – ismertette Kispál Edit. 

Ha egy műszaki cikkről kiderül, hogy hibás, és a vásárlástól számított három munkanapon belül visszaviszik, akkor a kereskedő köteles azt kicserélni, a vevőnek nem kell a javítást elfogadnia. Olyan jogszabály viszont nincs, hogy a három munkanapon belül visszavitt terméknek vissza kell adni az árát – mondta el a FEOSZ szóvivője.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!