Tetszik vagy sem: viszi a piacot az Uber

Egy év alatt a nyolcszorosára nőtt a hazai Uber-használók száma – csak Budapesten már 80 ezer használója van a szolgáltatásnak. Az autószám hatszorozódott, a megrendelt fuvarhoz az érkezési átlagidő pedig csökkent.

  • hvg.hu hvg.hu
Tetszik vagy sem: viszi a piacot az Uber

A budapesti Uber-felhasználók száma 2015-ben gyorsan és folyamatosan növekedett, és jelenleg már 80 ezernél tart, ami nyolcszorosa az év eleji számnak. Az autós partnerek száma az év eleji 200-ról év végére 1200-ra emelkedett, ami hatszoros növekedés. Az utasok többsége budapesti, de a külföldi felhasználók száma is jelentős. 2015 elején még nagyjából 7 perc alatt érkezett az Uber alkalmazáson keresztül rendelhető autó, ám az átlagos érkezési idő decemberre 4 perc 40 másodpercre csökkent Budapesten. A legfrissebb statisztikák szerint ez 2016 év elején már mindössze 4 perc.

AFP / ImageChina / Stringer

A budapestiek munkanapokon este 6 és 11 óra között használják leggyakrabban az Ubert. De természetesen a legforgalmasabb időszak a hétvége: péntek és szombat 7 órától hajnal 1-ig kimagasló az utasok száma.

Az Uber 2015-ben több jótékonysági akciót kezdeményezett. Szeptemberben a Katolikus Karitász és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat adománygyűjtő munkáját is segítette. December elején négy budapesti gyermekkórházba vitte el az Uber a Mikulást, és közel 150 gyereknek szállított ajándékcsomagot. Szenteste a SOTE I. Sz. Gyermekklinika azon nővérei számára biztosított autót az Uber, akik egyébként nem vagy csak nagyon nehezen jutottak volna be az ügyeletre, illetve onnan haza.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.