Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egy év alatt a nyolcszorosára nőtt a hazai Uber-használók száma – csak Budapesten már 80 ezer használója van a szolgáltatásnak. Az autószám hatszorozódott, a megrendelt fuvarhoz az érkezési átlagidő pedig csökkent.
A budapesti Uber-felhasználók száma 2015-ben gyorsan és folyamatosan növekedett, és jelenleg már 80 ezernél tart, ami nyolcszorosa az év eleji számnak. Az autós partnerek száma az év eleji 200-ról év végére 1200-ra emelkedett, ami hatszoros növekedés. Az utasok többsége budapesti, de a külföldi felhasználók száma is jelentős. 2015 elején még nagyjából 7 perc alatt érkezett az Uber alkalmazáson keresztül rendelhető autó, ám az átlagos érkezési idő decemberre 4 perc 40 másodpercre csökkent Budapesten. A legfrissebb statisztikák szerint ez 2016 év elején már mindössze 4 perc.
A budapestiek munkanapokon este 6 és 11 óra között használják leggyakrabban az Ubert. De természetesen a legforgalmasabb időszak a hétvége: péntek és szombat 7 órától hajnal 1-ig kimagasló az utasok száma.
Az Uber 2015-ben több jótékonysági akciót kezdeményezett. Szeptemberben a Katolikus Karitász és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat adománygyűjtő munkáját is segítette. December elején négy budapesti gyermekkórházba vitte el az Uber a Mikulást, és közel 150 gyereknek szállított ajándékcsomagot. Szenteste a SOTE I. Sz. Gyermekklinika azon nővérei számára biztosított autót az Uber, akik egyébként nem vagy csak nagyon nehezen jutottak volna be az ügyeletre, illetve onnan haza.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.