Szabó M. István
Szabó M. István
Tetszett a cikk?

Új imázskampányt és cégarculatot kapott az állami energetikai holding, de nem volna meglepő, ha a kampányszlogenről önnek is Bill Nighy letolt gatyája jutna az eszébe.

A Kreatív hozta le elsőként a hírt, hogy új imázskampányt és új cégarculatot is kreáltak az állami energiaholdingnak, az MVM-nek. A feladatot az a International Communications Kft. végezte el, melynek tulajdonosa (Kuna Tibor) korábban a Fidesz-frakció kabinettitkára volt, és  belsős körökben Szijjártó Péter barátjaként ismert. A cég az utóbbi időkben komoly megrendeléseket kapott az MVM-csoport közbeszerzésein.

Ilyen volt eddig ....
MVM

Abba most (már) nem érdemes elmerülni, hogy az MVM utóbbi években (2007-2016) között ismertté vált, napkorongos logója mennyire volt avitt, vagy hogy kinek jutott eszébe róla szolárium, és hogy a cég, melynek a napenergiához - épp a minap átadott pécsi naperőműig - vajmi kevés köze volt, nem inkább a Paksi Atomerőmű atommágályájára utalt-e az eddig használt "lángoló" Nappal. Azért nem érdemes, mert készült egy új, egy egészen más logó.

Ahogyan az a prezentációs anyagból kiderül: az új MVM arculat a négyszögre épül, s ahogyan a kreátorok is bevallják: "az arculatváltásban nem is mehettünk volna messzebbre". A pixeleket, a sakktáblát, Malevicset és a Bauhaust érvként használták a változás alátámasztására, az kétségtelen, hogy a végetedmény maximálisan egyszerű, letisztult, és kétség kívül könnyen variálható, mi több, a holding egy-egy részlegére szabottan átalakítva, gyors beazonosíthatóságot is biztosít.

Az, hogy mennyire MVM-es, nem számít - az pedig, hogy kinek hogy tetszik, már ízlés dolga.

... ilyen lesz mostantól
behance.net

Hanem a kampány elnevezése már nem sikerült túl eredetire: "Az energia körbevesz" elég giccsesen és viccesen visszhangozza az idehaza nagyon népszerű Igazából szerelem (2003) című angol vígjátékban kifigurázott,  "A szerelem körülvesz" dalszövegsort.  Molnár Csaba, Gábor, a Trinity Communications stratégiai igazgatója azonban kreatívkoncepció gyanánt azonban egészne mást közölt a Kreatívval. Azt, hogy "Az energia körbevesz nevű kampány, akár az MVM új arculata, misztikusnak tűnő valódi racionalitás”.

E kulcsmondat dekódolásban segíthet az, hogy az igazgató azzal folytatta: „Ahogy a minket körülvevő energiák láthatatlanok, úgy az emberek többségénél MVM-et is az ismeretlenség homálya fedi. Azt szerettük volna elérni, ha nem kell Japán és a Hold között félúton lévő Na’Conxypánig utaznunk, hogy érzékeltessük a víz sodró lendületét, a szél ellenállhatatlan erejét, a Nap melegét, a föld mélyén, vagy a legkisebb részecskékben rejlő erőt. Hiszen mindezek ugyanannyira valóságosak, mint ahogy évezredek alatt megtanultuk a láthatatlan energiákat összegyűjteni, átalakítani és olyan formába önteni, amely kényelmesebbé teszi otthonunkat, fénnyel tölti meg utcáinkat és egyszerűbbé varázsolja életünket. Erről gondoskodik az MVM és ezt láthatjuk a következő napokban filmen, plakátokon, print és online hirdetésekben is.”

Aki nem tlejesen biztos benne, hogy érti, miről van szó, vagyis: annak eldöntéséhez, hogy mindezek tényleg "lejönnek-e" (plusz még az is, amit az MVM kommunikációs igazgatója, Bentzik Réka úgy foglamazott meg, hogy "olyan imázskampányt szerettünk volna elindítani, ami jelentőségéhez és aktivitásaihoz mérten láthatóvá teszi az MVM-et.") előbb éremes megtekinteni az alábbi, ugynacsak most készült, 1 perces imázsfilmet is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!