Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Németországban fut majd az első olyan vonat, amely semmilyen szennyező anyagot nem bocsát ki; a hidrogénhajtásnak köszönhetően kizárólag gőzt enged a levegőbe.
A francia Alstom gyártotta Coradia iLintből Alsó-Szászország már 14 darabot rendelt, s ha beválik, várhatóan jó néhányat helyettesíthet a Németországban közlekedő négyezer dízelmozdony közül – írja a Die Weltre hivatkozva a The Independent.
A vonatok tesztelése várhatóan még ez év végéig lezajlik, a nagyközönség pedig jövő decembertől használhatja a környezetbarát járműveket.
Az iLintet az augusztusi, berlini InnoTrans kiállításon mutatta be a gyártó, s ez lehet az első hidrogénhajtású, menetrend szerint közlekedő személyvonat, amely nagy távolságokon közlekedik. A jármű iránt már a hollandok, a dánok és a norvégok is érdeklődnek.
A különleges vonatot lítium-ion akkumulátorok hajtják, amelyek a szerelvények tetején elhelyezett hidrogéntartályokból kapják az energiát. Az oxigénnel elégő hidrogénből nagy mennyiségű energia nyerhető – ezt használja a NASA is rakétáinak űrbe juttatásához az 1970-es évek óta –, a reakció egyetlen mellékterméke pedig a víz.
Az i Lintek naponta körülbelül 800 kilométert tudnak megtenni, sebességük elérheti az óránkénti 140 kilométert, ráadásul a hagyományos vonatokhoz képest rendkívül csendesek is.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.