Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az észak-franciaországi Hauts-de-France régióban különösen súlyos gond a munkanélküliség. A munkát keresők aránya ebben a közigazgatási körzetben 12,2 százalék, az országos átlag jelenleg 9,7 százalék.
A régió elnöke, a jobbközéphez tartozó Xavier Bertrand, Nicolas Sarközy egykori munkaügyi minisztere ambiciózus programot léptetett életbe. Abból indul ki, hogy a munka világába való tartós beilleszkedés egyik akadálya sokszor a mobilitás hiánya. Ezért mindössze napi két euróért rendkívül kedvezményes autóbérlési lehetőséget kínál azoknak, akiknek gond a közlekedés. Tehát nincs a lakóhelyük közvetlen közelében tömegközlekedés. De vannak további feltételek is. Regisztrálni kell a regionális munkaügyi központnál és részt kell venni egy személyes megbeszélésen is. Ha a keresés sikeres, és az illető ideiglenes munkalehetőséget talált, amelyből a havi jövedelem kevesebb, mint bruttó 1800 euró, már jogosult a napi két euróért bérelhető autóra. Ebben az árban a biztosítás is benne van. Természetesen jogosítvány is szükséges.
Január 30. óta áll készenlétben egyelőre negyven, vadonatúj, kis fogyasztású személyautó, de Xavier Bertrand azt reméli, hogy hamarosan 100 fölé kell bővíteni a kocsiparkot, mert sok lesz a jelentkező. Az első két hét alatt 3 aspiráns csinálta végig sikeresen az adminisztratív procedúrát, ők már a 2 eurós autóval közlekednek. A korábbi tapasztalatok azt jelezték, hogy a munkahelytől messze lakók minden energiáját felemésztette a közlekedés, sokszor a gyaloglás, viszont az alacsony, havi kb. 1400 eurós nettó bérből még egy használt kocsira sem futotta. Ha viszont van egy megbízhatóan működő, olcsón bérelt autójuk, az ideiglenes, gyakran részmunkaidős foglalkoztatás mellett, folytathatják az álláskeresést. Tehát van esélyük egy jobban fizető, teljes munkaidejű, határozatlan időre szóló munkaszerződésre – írja a kezdeményezést bemutató párizsi Le Figaro.
Xavier Bertrand, aki több éven át vezette a munkaügyi tárcát 2007 és 2012 között, most a régió elnökeként elérte, hogy a helyi költségvetésből 185 millió euróval növeljék az átképzési, illetve a szakképzési költségvetést. Bertrand azt is megígérte, hogy hamarosan anyagi támogatást adnak a jogosítvány megszerzéséhez is, ami a munkanélkülieknek, de még a kiskeresetűeknek is komoly megterhelést jelent.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.