szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rasszista felhangja volt a szerencsétlenre sikeredett hirdetésnek.

A Nivea az alábbi reklámot posztolta a Facebookon, földrajzilag a Közel-Keletre targetálva a kampányát:

A „White is purity” (azaz kb.: „A fehér a tisztaság”) szlogen arra vonatkozik, hogy a dezodor még a legfehérebb blúzon sem hagy nyomot, de használata kétségtelenül szerencsétlennek tűnik az adott földrajzi régióban – hamarosan meg is kapta a rasszizmus vádját.

A cég elnézést kért és visszavonta a posztot.

Pár napja a Pepsi – más okból, de hasonlósan rosszul sikerült – reklámját szedték szét órák alatt a közösségi médiában, a cég ebben az esetben is bocsánatkérésre és a spot visszavonására kényszerült.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!