szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Reagált a UPC Direct annak a kolontári férfinak az ügyében, akitől több tízezer forintot követeltek, mert nem adott vissza a szolgáltatónak egy eszközt. Azért nem adhatta vissza, mert az megsemmisült a 2010-es iszapömléskor.

„A jelenlegi sajnálatos helyzet csupán egy adminisztrációs hiba eredménye, amely nincs összhangban a katasztrófa sújtotta előfizetőinkkel kapcsolatos korábbi gyakorlatunkkal” – fogalmaztak a UPC Direct hivatalos közleményében a kolontári férfi ügyével kapcsolatban.

Az ATV Híradó számolt be arról, hogy hat és fél évvel a kolontári iszapkatasztrófa után az egyik műsorszolgáltató 65 ezer forintot követel egy előfizetőjétől, mert nem adta vissza a nála lévő modemet. A kolontári férfi a napokban kapott volt kábelszolgáltatójától levelet, amelyben arról tájékoztatták: még mindig nem adott vissza egy eszközt, ami nála volt, és ha nem fizet nyolc napon belül, a tartozását továbbadják egy behajtó cégnek.

A vörösiszap nemcsak a férfi, hanem a testvérei házát is elvitte, szüleik otthonát ugyancsak elöntötte a mérgező anyag. Édesanyja nem tudott már kimenekülni, holttestét három nappal később találták meg. Az előfizető nevén két modem volt. Az egyik eszköz az édesanyjánál volt, aki meghalt a katasztrófában. Annak a modemnek sikerült tisztázni a sorsát, a másikénak viszont nem. Azért nem adta vissza, mert megsemmisült az iszapömléskor.

Az ATV Híradó kereste korábban az ügyben érintett szolgáltatót is, de az adásukig nem válaszoltak a levelükre.

A UPC Direct írásban küldte el a reakcióját a hvg.hu-nak. Ebben beltéri egységet említenek, és szerintük „csupán egy adminisztrációs hiba” miatt küldték a 65 ezer forintos felszólítást.

„Amint értesültünk a kialakult helyzetről, felvettük a kapcsolatot előfizetőnkkel, kifejeztük sajnálatunkat, és megnyugtattuk, hogy a hiba miatt megjelenő tartozást töröltük” – közölték.

A cégtől állították, hogy még a katasztrófa idején úgy döntöttek: minden sérült berendezéshez kapcsolódó kötelezettség alól mentesítik az érintett előfizetőket. És persze fogadkoztak, hogy a szolgáltatónál kiemelt figyelemben részesítik az ügyfeleiket, illetve próbálják gyorsan megoldani a problémákat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!