Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A dízeltechnológiát még nem lenne szabad temetni, mert nélküle az uniós klímacélokat nem lehet teljesíteni - figyelmeztetett Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója.
Újabban elsőként kerül szóba a dízeljárművek betiltása, mihelyt határérték fölé emelkedik valahol a szállópor-szennyezés, holott a szállóporhoz legfeljebb a tíz évnél idősebb és részecskeszűrővel nem rendelkező dízeljárműveknek lehet csak némi közük - mondta Harald Krüger.
"A tényektől elrugaszkodva nem fogunk tudni dűlőre jutni a vitában" - közölte a BMW vezérigazgatója. Szerinte egy Euro-6-os dízelmotor 25 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy benzinmotor.
A dízelmotorok "hírbe hozása" elbizonytalanítja a vásárlókat, bár a BMW forgalmában ez nem igazán mutatkozik meg - tette hozzá. Németországban a BMW eladásaiban az első negyedévben 65 százalékról 64 százalékra csökkent a dízeles modellek részaránya, a globális értékesítésekben pedig stabilan tartja magát 34 százalékon.
A német szövetségi környezetvédelmi hivatal, az Umweltbundesamt mérései szerint az Euro-5-ös és Euro-6-os dízelmotorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós forgalmi körülmények között meghaladja az uniós határértékeket. Ezzel kapcsolatban Harald Krüger nem szólt arról, hogy hány autót érint a probléma, és a BMW átvállalja-e a szóban forgó motorok utólagos átépítésének a költségét. Annyit mondott, hogy a témában folynak az egyeztetések.
A német autógyártók szakmai képviselete, a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) szerint a motorok átalakítása nem lenne kifizetődő, a Volkswagen vezérigazgatója Matthias Müller viszont a kérdés tüzetes megvizsgálását szorgalmazza.
Harald Krüger szerint mindenképpen elkerülendő lenne, hogy az önkormányzatok dízelre vonatkozó, egymástól eltérő szabályai "rongyszőnyegszerűen" fedjék le az országot. "A személyes mobilitásra vonatkozó szabályokat lehetőleg egységes keretek között kellene lefektetni mind nemzeti, mind uniós szinten" - közölte.
Az első negyedévben a BMW AG 31 százalékkal 2,15 milliárd euróra növelte nyereségét. A konszern az egész évre is nyereségének és forgalmának növekedését vetíti előre az elektromos mobilitás, az autonóm közlekedés és új modellek fejlesztésébe invesztált nagy összegek ellenére is.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
1995 júliusában a boszniai szerb hadsereg minden korábbinál súlyosabb háborús bűncselekményt követett el: Ratko Mladics szerb főparancsnok katonái több mint nyolcezer bosnyák férfit és fiút öltek meg.
A miniszterelnök már a következő kormány kontójára osztogat.
Olyan kaliberű koncertet adtak, amiről teljes hosszában regényt lehetne írni.