szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az internetes kereskedelem több mint egyharmadát teszi ki az a tíz üzlet, amely a legnagyobb forgalmat bonyolította tavaly a GKI friss rangsora szerint.

Idén is az Extreme Digital vezeti az online kiskereskedők toplistáját. A GKI Digital által összeállított tízes rangsorban a 2004 óta működő webplázát konkurense, a romániai alapítású eMAG követi, a harmadik helyre pedig a MediaMarkt került fel – a műszaki üzlet a Mall.hu-val cserélt helyet. A GKI elemzői a műszaki üzletnek a Magyarország legnagyobb offline háttérből induló webshopja címet is megítélték.

A GKI Digital most harmadik éve állítja össze a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát a forgalmi adatok alapján. A lista kiinduló alapját ez alkalommal is a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, negyedéves rendszerességű Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozata, valamint szakértői modellezése és nyilvános adatok másodelemzése adta.

Az első 10 kereskedő adja a hazai e-kereskedelmi forgalom 35 százalékát. A toplista szereplői a 2016-ban együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből, több mint 5 millió sikeres tranzakcióval.

A forgalmuk még mindig nő, ám a bővülés veszít lendületéből: míg 2014-ről 2015-re az első 10 szereplő átlagos bővülése 73 százalék volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20 százalékra csökkent.

Nem csak webplázák és műszaki áruházak vannak a listán: az ötödik helyre került a vezető magyar üzletlánc, a Tesco 2013-ban online áruháza. A lista kilencedik helyét a Libri-Bookline – az ország „kultúráért felelős” webshopja – foglalja el. Bár idén 3 helyet visszaestek, az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban.

A listát a Tchibo webáruháza zárja, ami figyelemre méltó teljesítmény, hiszen a TOP10 közül egyedüliként ők foglalkoznak szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Száz forintból négyet már az interneten költünk el

Elérte az 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom tavaly – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.