Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Újabb lehetséges verziót villantott fel a Zoom.hu a felújított metróban galibát okozó fakocka ügyében.
Tarlós István főpolgármester csütörtöki sajtótájékoztatóján még azt mondta az újabb ajtóproblémát okozó fakockáról, hogy „valaki szépen elhelyezte azt két állomás között, a csúcsforgalomban”. A Zoom.hu értesülései szerint azonban nem biztos, hogy ilyen egyszerű a válasz.
Az egyik ajtó záródását akadályozó fakocka egy rétegelt, több furnérból összeragasztott tárgy volt, és a tömegközlekedési járművek padlójának anyaga évtizedek óta tartalmaz ilyet. Azt nem tudni ugyan, hogy a Pandaként vagy Moszkvicsként emlegetett felújított orosz metrók padlója miből áll, de közlekedési szakemberek a lapnak azt mondták: a metrók padlózatának felépítése általában úgy néz ki, hogy alul egy fém hullámlemez biztosítja a tartást, erre jön a rétegekből préselt, éghetőség ellen kezelt falemez, végül a linóleum vagy műanyag járófelület.
Gyártáskor a falemezeket helyben szokták fűrészeléssel pontosan méretre vágni, a kocsi alakjához illeszteni, tehát éppenséggel le is vághattak belőle olyan darabot, ami most a bajt okozta. Ha az új, fehér vagonok padlózata is ilyen, betű szerint a főpolgármester akkor is igazat mondott egyébként, amikor azt állította: az utastérben nincs is fa, hiszen a padlózat belseje nem része az utastérnek.
Elvileg lehetséges tehát, hogy a kocka magából a kocsiból származik, és egyszerűen rossz helyre került, valószínűbbnek látszik azonban, hogy nem így történt. Származhatott akár valamelyik másik, akár évekkel ezelőtt szétbontott, javított szerelvényből. A fotókon mindenesetre erősen használtnak, kopottnak tűnik.
A lap felveti azt is: az ilyen apró anyagdarabok sok mindenre alkalmasak. Például üzemen kívül, tárolás során ki lehet támasztani velük az ajtókat, hogy könnyebb legyen karbantartáskor, takarításkor kinyitni azokat.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.