szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ismét ajtóhiba miatt vontak ki a forgalomból egy felújított metrót a 3-as vonalon. Kiderült, egy fakocka okozta a gondot.

Nyolc napig hiba nélkül közlekedtek a felújított orosz metrószerelvények Budapesten, aztán szerda reggel 7 óra 30 körül a Pöttyös utcánál ismét megadta magát az egyik fekete-fehér szerelvény, és remízbe küldték. Az ok ismét ajtóhiba – tudta meg a hvg.hu.

A Metróért Egyesület Facebook-oldalán is azt írják, hogy meghibásodott egy felújított szerelvény, "ajtó-visszajelentési hibáról" van szó.

Az Indexnek Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója azt mondta szerda reggel: az ajtók működtek, de a visszajelző lámpa nem jelzett a vezetőnek. Ezért biztonsági okokból beküldték a vonatot a telephelyre, ahol orosz mérnökök vizsgálják: letöltik a szoftvert, megnézik, mi a baj, lehet, hogy csak egy LED égett ki. A hat, engedéllyel rendelkező szerelvényből öt közlekedik – tette hozzá.

Úgy tudjuk: a metrók ajtóit éjszakákon át tesztelték, rengeteg ajtónyitást végeztek, a próbafutások azért is tartottak ilyen hosszú ideig, mert a hatóság nem szeretett volna ismét mellélőni, és csak akkor akarta visszaengedni a forgalomba a metrókat, amikor azok tényleg hibátlannak bizonyulnak.

(Frissítés: utóbb kiderült, hogy a hibát egy fakocka okozta, ami az ajtó alá szorult. Az ügyben vizsgálat is indult, jelentette be Tarlós István.)

Tarlós István főpolgármester is azt mondta a hvg.hu-nak adott korábbi interjúban: apró és könnyen elkerülhető hibákról van csak szó, és erősen bízik benne, hogy minden rendben lesz.

A felújított orosz metrószerelvényekkel a forgalomba állításuk óta problémák vannak. Már az első napokon ki kellett vonni ideiglenesen az addig forgalomba állított vonatokat, majd júniusban a BKV több százmillió eurós kötbérigényt jelentett be az orosz gyártó felé. Múlt keddtől fokozatosan engedte vissza a forgalomba a közlekedési hatóság a hat, engedéllyel rendelkező régi-új orosz metrót a 3-as vonalra, miután egy időre megint kivonták az összeset azután, hogy a Nyugati pályaudvar állomáson nem nyíltak ki az ajtók, és az utasok bent ragadtak.

Az orosz metrógyártó, a Metrovagonmash a héten közölte, hogy 25 szakembert küldött Budapestre, akiknek folyamatosan felügyelik majd a szerelvények ellenőrzését, illetve a különböző rendszerek működését, ide értve a fékeket, a meghajtó rendszert és az új ajtónyitó rendszert. A BKV-val közösen éjszakai teszteket is végeznek majd – ígérték.

Budapesten most 11 felújított szerelvény van, ebből hat rendelkezik üzembehelyezési engedéllyel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!