Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A honvédségnek van szüksége magyar fejlesztésű buszokra.
Száz új, hazai fejlesztésű buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium 2019-ig a magyar hadsereg számára – jelentette be Simicskó István honvédelmi miniszter. A buszokat csapatszállításra és rabszállításra is használnák, de az ülések kiszerelésével négy óra alatt átalakíthatóak lesznek kórházi járművé, 15 hordággyal.
A Napi.hu arról írt: a Currus, az Ikarus és a Volvo együttműködésében egyelőre évente 40 buszt gyártanak le. A honvédságnak most 134 autóbusza van, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év.
Részben saját stratégiával, részben állami hadiipari megrendelésekkel az Ikarus növekedési pályára állhat – mondta Széles Gábor, a cég elnöke. 1,5-2 milliárd forintos technikai beruházást hajtottak végre, így a korábbi 1,5-2 helyett ma már csak átlagban 0,2 emberi munkaerő kapcsolódik egy-egy busz gyártásához.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.