szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gigászok harca következik, a sörfőzdék és az üdítőgyártók egymással kezdenek el versengeni.

„Az lesz a mérföldkő, amikor a Heineken elkezd kólaízű sört árulni, az üdítőcégek pedig egymásra licitálva tesznek alkoholt a bambiba.” Így ironizált Bukovinszky Béla, a Szent András Sörfőzde egyik tulajdonosa az e heti HVG Gazdaság rovatának nyilatkozva. A sörfőzők szerint most jön a gigászok harca: a sörgyárak a Fantát és a Schweppest próbálják letaszítani a trónról a gyümölcsízű, alkoholmentes termékekkel, a Coca-Cola viszont a tinilányokat célozza meg az alkoholos üdítőjével, egyelőre még csak Japánban.

Egyre több gyártó próbálja meg kihasználni, hogy a kézműves sörök népszerűbbek, a fogyasztók pedig kezdenek ráunni a klasszikus sörízre. A kézműves sörfőzdék egy év alatt 40 százalékkal növelték termelésüket, és a nagy gyárak is sorra dobják piacra „álkézműves” söreiket.

Nem mondom, hogy nem lettünk beljebb az adókedvezmény miatt, de azért a gyártási volumen csökkentése rontotta a számainkat

– így kommentálta a HVG-nek Szemerey Zoltán, a Pécsi Sörfőzde új tulajdonosa azt, hogy kormányzati segítséggel tette nyereségessé egyetlen félév alatt a korábban évekig veszteséges céget. Épp akkor vette ugyanis meg a legrégebbi magyar sörgyárat testvérével közös befektetési cégein keresztül, amikor a kormány bejelentette, hogy nem 20, hanem 200 ezer hektoliterre emelik az éves határt, amelyig 50 százalékos jövedékiadó-kedvezmény jár a főzdéknek. Ezzel együtt Matolcsy György unokatestvérei a versenytársak szerint is minőségi irányba mozdították el a pécsi sörfőzést.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

hvg
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!