szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ma már nemcsak a kisüzemi főzdék, hanem a nagy gyárak is különlegességekkel bővítik a kínálatukat. Míg tíz éve szinte csak az olcsó sörök fogytak Magyarországon, ma már megéri innovatív termékeket fejleszteni.

A Heineken Hungária, a Dreher és a Borsodi is megszilárdította pénzügyi helyzetét; ezek a nagy sörgyárak teszik ki a 6,2 millió hektoliteres, 150 milliárd forintos magyar sörpiac több mint 95 százalékát – írta a Világgazdaság.

A kedvező gazdasági környezet miatti fogyasztásbővülés, valamint a kisüzemi főzdék termékeivel beköszöntött söripari forradalomra adott termékfejlesztések miatt ezek a nagy gyártók is előálltak erősebb komlózású sörökkel. Emellett a radlerek, az ízesített és az alkoholmentes termékek népszerűsége is nő. A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint az idén is megmaradt a piac lendülete: az első fél évben 3,6 százalékos növekedést mértek.

A Heineken tavaly 3 százalékkal 53,9 milliárd forintra növelte az árbevételét, miközben adózott eredménye a 2016-os 400 millió forintos veszteség után már 170 milliós nyereségről árulkodik. A Drehernél áprilistól márciusig tart az üzleti év. A Világgazdasággal viszont közölték, hogy 3 százalékkal nőtt a forgalom az egy évvel korábbi 53,9 milliárd forinthoz képest. Az Opten adatai szerint áprilistól decemberig, tehát kilenc hónap alatt is 140-ről 380 millióra kúszott fel a profit az előző 12 hónaphoz képest. A bővülés tavaly a piacból legkisebb arányban részesülő Borsodinál volt a leglátványosabb: 10 százalékkal, 36,8 milliárd forintra ugrott az értékesítés, miközben a 2015-ben még csaknem 5,3 milliárdos veszteséget két év alatt 600 milliósra sikerült leszorítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!