szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Magyar Turisztikai Ügynökség által foglalkoztatott tanácsadók, köztük Orbán Ráhel köréhez tartozik az a kommunikációs szakember, aki a gyerekeket megcélzó turisztikai marketingprogram, a Kajla egyik működtetője.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Kajla-projektjéhez készült mobilapplikációban a gyerekek játékos feladatokat kapnak Magyarország egy-egy látványosságához, például a sümegi várhoz vagy a tihanyi apátsághoz kapcsolódóan. A Kajla-projekt százmillió forintos nagyságrendű reklámkampánnyal és fejlesztésekkel jár. A kampány irányítója a Fidesz bizalmi emberének, Balásy Gyulának szélsebesen növekedő cége, a Lounge Design.

A webes ötleteket, a honlapot és a mobilalkalmazást az MTÜ tanácsadójának, Walton Tamásnak a vállalkozása nyújtja. Walton neve másfél éve abban a körben merült fel, amelyben az ügynökség vezérigazgatója, Guller Zoltán azt is elismerte, hogy a kormányfő lánya, Orbán Ráhel is segíti a munkájukat. Hogy a Kajla-projekten mennyi pénzért dolgoznak, azt nem lehet tudni: az MTÜ a HVG közérdekű igénylésére sem adta ki a projekthez kötött szerződések adatait, Walton Tamás pedig arra hivatkozott, hogy szerződés kötelezi a titoktartásra. A promóciós honlapot pedig Walton üzleti partnerének, Mankovits Marcellnek a vállalkozása, a GreenRoom Kft. üzemelteti.

A MÁV a HVG érdeklődésére azt közölte, hogy a jut is, marad is elvén nem volt költsége a kampányon, mert habár a gyerekek ingyen utazhattak, a szülőknek fizetniük kellett, és közöttük olyanok is voltak, akik egyébként nem ültek volna vonatra. A társadalmi felelősségvállalást hangsúlyozta a Magyar Posta is, amikor kérdésünkre azt magyarázta, miért kézbesítette ingyen a kajlás képeslapokat (az 50 ezer levelezőlappal mintegy 6 millió forintról mondott le).

További részletek az e heti HVG Magyarország rovatában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!