szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A fejlesztés nyárra elkészül.

Új poggyászkezelő csarnokot építtet a Budapest Airport a 2-es terminál előtt. A mintegy 2000 négyzetméteres épület 50%-kal növeli majd a jelenlegi poggyászosztályozó terület kapacitásait. Az építkezés a reptér hétfői közlése szerint nyárra befejeződik. A fejlesztésnek köszönhetően nagyobb területen, a legmodernebb technológia segítségével végezhető az induló utasok poggyászainak átvilágítása – írta közleményében a repülőtér.

A SkyCourt dizájnjához illeszkedő létesítményt úgy alakítja ki a Budapest Airport, hogy az szükség esetén bővíthető legyen, de a rendelkezésre álló repülőgép-kiszolgáló kapacitásokat – állóhelyeket és üzemi területeket – ne befolyásolja.
 
A Budapest Airport az új csarnok építésével párhuzamosan a csomagrendszer átvilágító berendezéseit is a jelenleg elérhető legjobb eszközökre, az Európai Uniós irányelvek szerinti „Standard 3” megfelelésű átvilágító berendezésekre cseréli. A komputertomográfia (CT) elven működő, nagy kapacitású gépek képesek lesznek az átvilágított poggyászok tartalmát háromdimenzióban ábrázolni, ami a korábbinál precízebb ellenőrzéseket tesz lehetővé.
 
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója szerint bár a koronavírus-járvány komoly kihívások elé állítja a repülőtér üzemeltetőjét, bizonyos fejlesztések nem állhatnak meg, “hiszen az élet előbb-utóbb visszatér a repülőtérre, és az utasokat egy folyamatosan fejlődő repülőtér várja vissza”.
 
Az új épület a nyári szezonra készül el, szeptember végétől pedig már az új átvilágító berendezések segítségével végzik a poggyászok átvilágítását.
 
A reptér hétfői közleményében megemlítették azt is, hogy a tavalyi két új biztonsági ellenőrző pont kialakítása után idén januárban két újabb ellenőrzőpont kiépítését kezdte meg a Budapest Airport, amelyekkel összesen 18-ra nő a biztonsági folyosók száma a repülőtéren.

A koronavírus-járvány miatt áprilisban a ferihegyi repülőtéren mindössze 9870 utast kezeltek, miközben egy évvel korábban 1,3 millió utas használta a légikikötőt. Az átlagos napi utasforgalom tavaly áprilisban körülbelül 44 500 volt, ez a szám idén áprilisban 329. Júniustól viszont több légitársaság is újraindítja budapesti járatait, bár a cégek egyelőre csökkentett járatszámmal közlekednek majd a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
A járványnak lassan vége, a fürkészek és portyázók még dolgoznak

A járványnak lassan vége, a fürkészek és portyázók még dolgoznak

1987 kontra 2020: Ford Escort RS Turbo az új Honda Civic Sport ellen

1987 kontra 2020: Ford Escort RS Turbo az új Honda Civic Sport ellen

Jön a "rabszolgatörvény" 2.0?

Jön a "rabszolgatörvény" 2.0?