Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A cég állítja: sem a vezérigazgató, sem az elnök nem sértett törvényt.
Megállapodást kötött a német igazságszolgáltatással a Volkswagen: hajlandó 9 millió eurót fizetni azért cserébe, hogy lezárulhasson a jogi eljárás a cég elnöke és vezérigazgatója ellen az elmúlt évtized legnagyobb autóipari botrányában, a dízelautók kibocsátási adatainak meghamisítása ügyében.
Herbert Diesst, a vállalat vezérigazgatóját és Hans Dieter Pötschöt, a társaság elnökét azzal vádolta a braunschweigi bíróság, hogy jelentős piaci hatással levő információkat tartottak vissza a meghamisított tesztekkel kapcsolatban.
A Volkswagen 2015 őszén ismerte be, hogy illegális szoftverek használatával meghamisították a cég által gyártott dízelautók károsanyag-kibocsátási mutatóit. Az ügyészség szerint Diess és Pötsch erről nem tájékoztatta idejében a cég befektetőit.
A cég üdvözölte, hogy a bíróság elfogadta a megállapodási javaslatot. Egyúttal hozzátették, hogy sem Diess, sem Pötsch nem sértett törvényt, és a vállalattal szembeni kötelezettségeiket sem szegték meg. A botrány idején Diess volt a Volkswagen márka vezetője, Pötsch pedig pénzügyi igazgatója.
A Volkswagen a botrány miatt már nagyjából 30 milliárd euró kártérítést és bírságot volt kénytelen kifizetni, főleg az Egyesült Államokban.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Túlélte önmagát és még mindig nem halt meg egészen az internet hőskorának keskenysávú, telefonfüggő, analóg kapcsolatfelépítése. Hogyan is működött a modem, és mi volt az akusztikus csatoló?
Földes András riportja Munkácsról.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
Kis magyar abszurd – írja Hadházy Ákos.
Egyre jobban hasonlít a valóság az 1984-re.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája.”