Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Több a rendelés, nem kell embereket elbocsátani. Legalábbis előre láthatóan az év első felében, hogy azt követően mi lesz, az még kiderül.
Egyelőre nem csökkent létszámot a Continental makói autóipari tömlővezetékeket gyártó üzeme, 2022 második feléig nem várható átszervezés - közölte a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. Azt írták, hogy október óta a makói gyárban megnőtt a vevői rendelésállomány, ezzel megszűnt az idei évre korábban keletkezett kapacitástöbblet. Így a gyár mintegy 1500 fővel dolgozhat tovább, megtartva a kölcsönzött munkaerőt is. A tájékoztatásuk szerint még nem született döntés a makói telephely jövő évi létszámcsökkentéséről.
"A következő hónapok piaci környezete és a vevői megrendelések határozzák meg, hogy 2022 második felében szükséges lesz-e a makói gyárunk létszámának igazítása. Bízunk a kedvezőbb piaci folyamatokban és azon dolgozunk, hogy új projektek érkezzenek a gyárba, így mérsékelve a gyárunk gazdaságos működéséhez szükséges létszámkiigazításokat" - írták. Jelezték azt is, hogy sikeres megállapodást kötöttek december elején az új kollektív szerződésről.
Makón év elején sztrájk is volt, miután a cég felbontotta a kollektív szerződést a munkavállalókkal. Az év során leépítések voltak, illetve újabbakat jelzett előre a cég - amely nem mellesleg munkahelyteremtési forrásokhoz jutott az államtól. A helyzet országos botrányt okozott, Lázár János volt kancelláriaminiszter, országgyűlési képviselő is megszólalt. Bár mint utóbb kiderült, a cég már korábban egyeztetett a kormánnyal a kialakult helyzetről.
Kitértek arra, hogy 2015-ben növelték a gyártási kapacitásaikat, állami támogatás igénybevételével. A beruházás megvalósult, új munkahelyeket teremtett és 6 éve hozzájárul a magyar gazdaság és Makó városának bevételeihez. Majd a világ autóipara megváltozott, felgyorsult az elektromos meghajtású járművek piaci térnyerése, majd a járvány következményeként az ellátási lánc problémák tovább nehezítették az iparági szereplők tevékenységét. Nagy erőfeszítéseket tesznek a kihívások kezelésére, a munkahelyek megőrzésére és a gazdaságos működés fenntartására.
Makón nehéz helyzetet teremt a termékportfólió magas dízel-aránya. Mindezek miatt a 2015-ben tett vállalásokat 2023-ig Makón nem tudják fenntartani. A vonatkozó jogszabályok és a támogatási szerződés szerint a valamivel több mint 1,7 milliárd forint állami támogatást december 15-én a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. visszafizette, annak a visszafizetés napjáig felszámított ügyleti kamatával együtt.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.