Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Leállhatnak az ellátási lánc kulcsszereplői, mert a fuvarozók nem jutnak üzemanyaghoz. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az ársapka végfelhasználókra való kiterjesztését kéri.
Miközben a kormány csütörtök késő estére bejelentéssel készül, ami összefügg a benzinkutakon tapasztalható pánikkal, a fuvarozók is észbe kaptak. Az MKFE szerint az eddig bevezetett intézkedések korrekcióra szorulnak, mert az árstop nem érvényes a nagykereskedelmi végfelhasználókra - ebbe a kategóriába tartozik jellemzően minden belső, céges kút -, ezért több ezer kamion tankolása tevődött át a lakossági töltőállomásokra, ami fokozza a készlethiányt" – írja az MKFE közleményében.
A szervezet szerint a külföldiek számára is meg kellene tiltani a tankolást, és a szükséges készleteket biztosítani kell minden töltőállomás és végfelhasználó számára is.
A témában fél tízkor kezdődő Kormányinfót a hvg.hu is követi majd, a benzinparáról ebben a cikkben írtunk bővebben:
Most szakad rá az autósokra a benzinkutasok minden eddigi kínja
A hatósági árazás miatt a magyarországi töltőállomások üzemeltetői már tavaly november óta szenvednek, most pedig a fogyasztók is a saját bőrükön kezdik érezni, hogy óriási bajban van az üzemanyagpiac. A nagykereskedelmi árak elszabadulása, a szomszédos országokból beözönlő benzinturisták és a már pislákoló pánikvásárló-hangulat mind hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt napokban egyre több hazai kúton elkezdtek feltorlódni a tankolni vágyók.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.