szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Lidl Magyarország 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon tavaly, 1,6 millió palackkal többet, mint egy évvel korábban.

2014-ben még 6 millió palack bort adott el a vállalat itthon és a külpiacokon együttesen. Az áruházlánc 7,8 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra tavaly; az elmúlt két év alatt csaknem 56 százalékkal nőtt az eladott italok értéke.

A teljes magyar palackos borexport 36 százalékát a Lidl bonyolította, ezzel továbbra is megőrizte Magyarország legnagyobb borexportőri címét

– közölte a vállalat.

A Lidl Magyarország Európa-szerte 15 országba 184 féle hazai bort exportált. A legnagyobb felvevőpiac az Egyesült Királyság volt, az országba irányuló palackos borexport több mint 90 százaléka a Lidl Magyarországhoz köthető. Emellett Csehország, Németország és Lengyelország tartozik a vállalat top felvevő piacai közé.

A diszkontlánc tapasztalatai szerint a legnépszerűbb borfajta továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér volt.

Magyarországon 14,5 millió palack fogyott az áruházak polcairól, 10 százalékkal több, mint 2020-ban. A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rozékat és a tradicionális vörösborokat kedvelik, valamint egyre keresettebbek a különféle habzóborok – közölte a Lidl.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!