Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Egy indiai milliárdos próbálja meg a nemzeti büszkeségre és nosztalgiára építve átvenni az uralmat a cukros üdítők piacán.
Bár elsőre őrült ötletnek tűnik, mégis lehet ráció abban, hogy Mukesh Ambani indiai milliárdos kitúrja országából a világszerte stabilan vezető Coca-Colát és a Pepsit. Cége, a Reliance hamarosan piacra dobja a Campa nevű cukros üdítőket, amelyek rendkívül népszerűek voltak Indiában az 1970-es, 80-as években. A végüket akkor épp a két amerikai márka megjelenése okozta.
Most azonban Ambani abban bízik, hogy hatalmas kiskereskedelmi hálózatával, az árak csökkentésével és a nacionalista érzelmek kihasználásával át tudja venni az uralmat az üdítők piacán.
Nem kis piacról van szó: 4,6 milliárd dolláros, amely a becslések szerint 2027-ig nagyjából évente további öt százalékkal fog nőni. Ez még a Coca-Cola szintjén is sok pénz, nem is csoda, hogy korábban mások is próbálták megvetni a lábukat Indiában – ilyen volt a különc milliárdos, Richard Branson Virgin Colája is.
Ambani nem először alkalmazná ezt a taktikát: néhány éve Ázsia egyik leggazdagabb embere a távközlési piacon vágta meg úgy az árakat, hogy nem lett vetélytársa a cégének. Most ugyanezt alkalmazná a cukros üdítők piacán, és vannak olyan elemzők, akik úgy látják, megvan a biztos anyagi háttere ahhoz, hogy meg tudja csinálni. A Reuters utánajárt, és azt találta, hogy jelenleg nagyjából harmadával olcsóbb a Campa, mint a Coca-Cola vagy a Pepsi.
A terv része, hogy a Campát Indiában gyártatná, ezzel munkahelyeket teremtve, de kapcsolatait kihasználva Ambani azt is elérheti, hogy a hotelek, éttermek és a belföldi légi járatok is inkább az ő üdítőjét kínálják vendégeiknek. Sőt az Indiában rendkívül népszerű krikettben is megjelenne, több csapatot igyekszik rávenni, hogy a jövőben az ő márkáját válasszák.
A Reuters megkereste mindhárom céget, ám egyelőre csak a Coca-Cola kommentált, mondván, tavaly óta nagyjából változatlanul tartja az üdítők árát, és jelenleg arra koncentrál, hogy bővítse a forgalmukat. „Az, hogy új szereplők vannak a piacon, nagyszerű lehetőséget jelent az annak további fejlesztését célzó beruházásokhoz” – szólt még a diplomatikus válasz.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van – mondja Radnóti Sándor művészetfilozófus, aki szerint a kultúrát ízlésterrorral sem tudják megingatni. HVG-portré.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.