szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dízelbotrány kulcsfigurájaként hosszú börtönbüntetés vár rá, amit csak teljes beismerő vallomás esetén függeszthetnek fel.

Rupert Stadler volt Audi-főnök valószínűleg az első olyan vezető lesz, akit elítélnek az évekkel ezelőtt kirobbant kibocsátási botrány miatt, miután egy müncheni bíróság kedden előzetes ítéletben döntött arról, hogy a csalás vádja megalapozott – írja a Reuters.

A volt vezérigazgatót és három másik vádlottat, akik mérnökök, 2020-ban helyezték vád alá a botrányban játszott szerepük miatt, miután az anyavállalat Volkswagen és az Audi 2015-ben elismerte, hogy illegális szoftverrel csaltak a károsanyag-kibocsátási-teszteken.

Sosem lesz vége a dízelbotránynak?

Nehéz számontartani, a dízelbotrányok hányadik fejezeténél tartunk, de úgy tűnik, még mindig esnek ki csontvázak az autógyárak szekrényéből. Miért vették elő megint a Suzukit?

Az elnöklő bíró elmondta, hogy Stadler, Wolfgang Hatz volt Audi-vezető és Giovanni Pamio mérnök börtönbüntetésre számíthat, amelyet csak „teljes beismerés esetén" függesztenének fel. A negyedik vádlott esetében, aki szintén mérnök, a bíróság nem talált elegendő bizonyítékot bűncselekmény igazolására.

A német jog szerint ilyen mérvű csalás akár 10 évig terjedő börtönbüntetéssel is büntethető. Az ítélet a következő hónapokban várható.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

A dízelbotrány után itt a hibridek botránya?

A konnektorról is tölthető hibridek jóval több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint amennyit a gyártók hivatalos méréseikben állítanak, derült ki kutatók által a való életben elvégzett tesztek során.