Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A dízelbotrány kulcsfigurájaként hosszú börtönbüntetés vár rá, amit csak teljes beismerő vallomás esetén függeszthetnek fel.
Rupert Stadler volt Audi-főnök valószínűleg az első olyan vezető lesz, akit elítélnek az évekkel ezelőtt kirobbant kibocsátási botrány miatt, miután egy müncheni bíróság kedden előzetes ítéletben döntött arról, hogy a csalás vádja megalapozott – írja a Reuters.
A volt vezérigazgatót és három másik vádlottat, akik mérnökök, 2020-ban helyezték vád alá a botrányban játszott szerepük miatt, miután az anyavállalat Volkswagen és az Audi 2015-ben elismerte, hogy illegális szoftverrel csaltak a károsanyag-kibocsátási-teszteken.
Sosem lesz vége a dízelbotránynak?
Nehéz számontartani, a dízelbotrányok hányadik fejezeténél tartunk, de úgy tűnik, még mindig esnek ki csontvázak az autógyárak szekrényéből. Miért vették elő megint a Suzukit?
Az elnöklő bíró elmondta, hogy Stadler, Wolfgang Hatz volt Audi-vezető és Giovanni Pamio mérnök börtönbüntetésre számíthat, amelyet csak „teljes beismerés esetén" függesztenének fel. A negyedik vádlott esetében, aki szintén mérnök, a bíróság nem talált elegendő bizonyítékot bűncselekmény igazolására.
A német jog szerint ilyen mérvű csalás akár 10 évig terjedő börtönbüntetéssel is büntethető. Az ítélet a következő hónapokban várható.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.