Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A régi szép idők már a múlté a Közgépnél, de ha nem is a tízmilliárdokat lehet számolgatni a profitban, a 800 milliós nyereséget már egymást követő második évben is megugrotta a cég.
863 millió forint profitot szerzett 2022-ben a Közgép – olvasható a cég ma beadott éves beszámolójában. Ez mindenesetre egyelőre nem gazdagítja a tulajdonost, az egész nyereséget bent hagyták ugyanis a vállalat eredménytartalékában.
Ez persze még mindig aprópénz ahhoz képest, hogy 2014-ben 4,3, 2015-ben pedig már 13 milliárd forint volt az éves profit. Aztán jöttek a rosszabb idők, a G-nap után 2016-ra hirtelen 603 millió forintra zuhant a nyereség, a 2018-as mélyponton pedig csak 30 milliót hozott.
A Simicska-birodalom egykori központi cége ezek után került át több kanyarral Szíjj László tulajdonába – miután Simicska összeveszett Orbán Viktorral, volt a cég már Nyerges Zsoltnál és Vörös József, Mészáros Lőrinchez közel álló ügyvédnél is. A sorozatos tulajdonosváltások után 2020-ban nyert hosszú kihagyás után közbeszerzést, és újra jön a bevétel is.
2021-ben már újra meghaladta az árbevétel a nettó 10 milliárd forintot, 2022-ben pedig még egy kicsit tovább sikerült növelni ezt, 11,2 milliárdosra.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.