Három amerikai cég beszállt a kultúrharcba: 28 milliárd dollárt veszítettek miatta

Az Anheuser-Busch, a Kohl's és a Target egymástól függetlenül tettek egy szimbolikus gesztust a Pride hónap alkalmából, ami aztán meglátszott nemcsak az eladásaikon, hanem a piaci értékükön is. Csak a Targetnek 15 milliárd dollárjába került, hogy piacra dobott egy szivárványzászlós pulcsit.

  • hvg.hu hvg.hu
Három amerikai cég beszállt a kultúrharcba: 28 milliárd dollárt veszítettek miatta

Három nagy amerikai vállalat idén áprilisban megérezte, micsoda méhkasba nyúlt bele, amikor az LMBTQ embereket ünneplő Pride hónap alkalmából szimbolikus gesztusokat tett egy rendkívül polarizáló témában – írja az Axios. Az Anheuser-Busch, a Kohl's és a Target összesen 28 milliárd dollárt vesztett piaci értékéből, amiért beszálltak a kultúrharcba.

Az Anheuser-Busch, többek között a Budweiser, a Beck’s és a Stella Artois nevű sörmárkák tulajdonosa összeállt egy transznemű influenszerrel (nyitóképünkön), hogy a Bud Light nevű, Amerikában roppant népszerű sörmárkáját hirdesse. A jobboldali médiában akkora visszhangja lett a Bud Light és a transznemű Dylan Mulvaney közös kampányának, hogy elkezdték bojkottálni a cég söreit, amitől nem csak az eladásaik, hanem a piaci értékük is óriásit zuhant.

Az Anheuser-Busch milliárdokat, egy ponton 20 százalékot vesztett a piaci értékéből, és bár azóta valamelyest visszaerősödtek, még mindig alacsonyabb áron forognak a papírjaik, mint a megosztó reklámkampány előtt, ráadásul már nem ők a legnépszerűbb sörgyártó az Egyesült Államokban.

Hasonló történt a Kohl’s és a Target nevű, óriási áruházláncakat üzemeltető vállalatokkal; mindketten LMBTQ-tematikájú ruhákat dobtak piacra a Pride hónap alkalmából, a bojkott és a médiavisszhang hatására pedig bezuhantak a részvényeik. Csak a Target 15 milliárd dollárt vesztett piaci kapitalizációjából, azóta 63 milliárd dollárt ér, 11 milliárddal kevesebbet, mint a hisztéria előtt.

Az Axios arra figyelmeztet, hogy az ilyen ügyek továbbra sem jelentik óriásvállalatok halálos ítéletét, a piaci értéke a felsorolt cégeknek egyébként is fluktuált. Ugyanakkor tény, hogy egy egyre polarizáltabb társadalomban a vállalatoknak nehéz lesz megküzdeni a hasonló, szociálisan érzékeny ügyekkel.

Ha nem tesznek hasonló szimbolikus gesztusokat, az egyik tábortól számíthatnak retorziókra, ha mégis, akkor a másiktól. A politika pedig szabad szemmel látható változásokat okoz az eladásokban, és a részvénypiacokon.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek