Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Az Anheuser-Busch, a Kohl's és a Target egymástól függetlenül tettek egy szimbolikus gesztust a Pride hónap alkalmából, ami aztán meglátszott nemcsak az eladásaikon, hanem a piaci értékükön is. Csak a Targetnek 15 milliárd dollárjába került, hogy piacra dobott egy szivárványzászlós pulcsit.
Három nagy amerikai vállalat idén áprilisban megérezte, micsoda méhkasba nyúlt bele, amikor az LMBTQ embereket ünneplő Pride hónap alkalmából szimbolikus gesztusokat tett egy rendkívül polarizáló témában – írja az Axios. Az Anheuser-Busch, a Kohl's és a Target összesen 28 milliárd dollárt vesztett piaci értékéből, amiért beszálltak a kultúrharcba.
Az Anheuser-Busch, többek között a Budweiser, a Beck’s és a Stella Artois nevű sörmárkák tulajdonosa összeállt egy transznemű influenszerrel (nyitóképünkön), hogy a Bud Light nevű, Amerikában roppant népszerű sörmárkáját hirdesse. A jobboldali médiában akkora visszhangja lett a Bud Light és a transznemű Dylan Mulvaney közös kampányának, hogy elkezdték bojkottálni a cég söreit, amitől nem csak az eladásaik, hanem a piaci értékük is óriásit zuhant.
Az Anheuser-Busch milliárdokat, egy ponton 20 százalékot vesztett a piaci értékéből, és bár azóta valamelyest visszaerősödtek, még mindig alacsonyabb áron forognak a papírjaik, mint a megosztó reklámkampány előtt, ráadásul már nem ők a legnépszerűbb sörgyártó az Egyesült Államokban.
Hasonló történt a Kohl’s és a Target nevű, óriási áruházláncakat üzemeltető vállalatokkal; mindketten LMBTQ-tematikájú ruhákat dobtak piacra a Pride hónap alkalmából, a bojkott és a médiavisszhang hatására pedig bezuhantak a részvényeik. Csak a Target 15 milliárd dollárt vesztett piaci kapitalizációjából, azóta 63 milliárd dollárt ér, 11 milliárddal kevesebbet, mint a hisztéria előtt.
Az Axios arra figyelmeztet, hogy az ilyen ügyek továbbra sem jelentik óriásvállalatok halálos ítéletét, a piaci értéke a felsorolt cégeknek egyébként is fluktuált. Ugyanakkor tény, hogy egy egyre polarizáltabb társadalomban a vállalatoknak nehéz lesz megküzdeni a hasonló, szociálisan érzékeny ügyekkel.
Ha nem tesznek hasonló szimbolikus gesztusokat, az egyik tábortól számíthatnak retorziókra, ha mégis, akkor a másiktól. A politika pedig szabad szemmel látható változásokat okoz az eladásokban, és a részvénypiacokon.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.