Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Továbbra sem hagyja ott Oroszországot az Unilever, amelyet a legtöbben Magyarországon a ketchup-mustár-majonéz szentháromságról ismernek, ugyanakkor többek között ők gyártják az Axe, a Ben & Jerry's, a Cif, a Domestos, a Dove, a Hellmann's, a Knorr, a Lipton, a Magnum, az OMO és a Rexona termékeket is.
A BBC tudósítása szerint az Unilever azután kényszerült magyarázkodásra, hogy az Ukrajna elleni orosz támadást követően megalakult Moral Rating Agency (MRA) nevű szervezet kimutatta: még egy évvel az invázió után is a vállalat átszámítva évi 255 milliárd forint bevételt termel az orosz államnak.
Az Unilever erre reagálva közölte, hogy nem olyan egyszerű kivonulni Oroszországból, lévén, hogy 3000 alkalmazottjukról kell gondoskodniuk, és egyébként is: ha kivonulnának, akkor az orosz állam tenné rá az ottani érdekeltségeikre a kezét.
Az MRA ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy Oroszországból az Unilever globális jövedelmének nagyjából 1,4 százaléka származik, tehát túlzás volna azt állítani, hogy koldusbotra jutna, ha elengedné az orosz piacot.
Az Unilevert még a hétvégén tették fel az ukránok is az Oroszországot támogató cégek listájára, ahová már jóval korábban felpakolták az OTP-t is.
Eszükben sincs levenni az ukránoknak az OTP-t a háború támogatóinak listájáról
Az EUrologusnak nyilatkozott így az illetékes szervezet. A kormány keménykedik a listázás miatt, de az új szankciós csomagot azért megszavazta.