Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az év végén távozik a marketingigazgató, aki csak két évet töltött a posztján, de nem tudta fellendíteni az egykori amerikai sörlegendát.
17%-kal csökkent a világ legnagyobb sörgyárának amerikai értékesítése „elsősorban a Bud Light miatt” – idézi a harmadik negyedéves jelentést a CNN gazdasági rovata. Az Anheuser-Bush Inbev úgy próbálta ellensúlyozni a csapást, hogy fokozta a reklámtevékenységet és kedvezményeket adott a vásárlóknak, de ez sok pénzbe került. Emiatt a bevételek 29%-kal csökkentek a harmadik negyedévben. A forgalom visszaesése 13%-os volt.
Ilyenkor fejek szoktak hullani, és ezúttal a marketingigazgató jelentette be: „a jövő év elején új munkakörben próbálja ki magát”.
A Bud Light az amerikaiak kedvenc söre volt azóta, hogy a cseh tulaj áthozta és átkalibrálta a Budweiser sört az Egyesült Államokba a második világháború után, amikor államosítási hullám söpört végig Csehszlovákián is. A visszaeséshez hozzájárult egy félresikerült kampány: a Pride hónapban az Anheuser-Bush Inbev egy transznemű influenszerrel reklámozta a sört, a megosztó hirdetés pedig jelentősen visszavetette a termék forgalmát.
A Bud Light elveszítette ugyan vezető helyét a Modeloval szemben, de nem adja fel. Átszervezéssel újra vissza akarja venni az első helyet. A cég optimizmusát az motiválja, hogy nemrég vizsgálatot folytattak azok között a sörfogyasztó polgárok között, akik elpártoltak a Bud Light-tól, és kiderült, hogy a 40% szívesen adna még egy esélyt régi kedvencének.
Futballmeccsek és koncertek szponzorálása a kiút – erre mutat rá a CNBC gazdasági televízió. Az NFL profitálhat a világ legnagyobb sörgyárának új marketingelképzeléséből elsősorban. Az amerikai futball és a sörözés között már régen felfedezték az összefüggést, és most ehhez akar visszatérni a régi-új marketingstratégia, amely az egyetemi futballbajnokságot sem kívánja elhanyagolni, de koncerteket is célba vesz: például countryfesztiválokat.A Bud Light újra szponzora lett az Ultimate Fighting Championshipnek is. Hatéves szerződést kötöttek a ketrecharc-bajnoksággal, és bár az összeget nem árulták el, de annyit megemlítettek, hogy kilenc számjegyről van szó.
Végül a CNBC megjegyzi, hogy bár a Bud Light gyengén szerepel a piacon, de a világ legnagyobb sörgyárának amerikai eredményei meghaladták a Wall Street várakozásait, mert a harmadik negyedévben az üzleti eredmény az áremelések miatt 5%-kal nőtt, és elérte a 15,57 milliárd dollárt.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.