Sörválság az USA-ban, nem fogy a Bud Light

Az év végén távozik a marketingigazgató, aki csak két évet töltött a posztján, de nem tudta fellendíteni az egykori amerikai sörlegendát.

  • Lengyel Miklós Lengyel Miklós
Sörválság az USA-ban, nem fogy a Bud Light

17%-kal csökkent a világ legnagyobb sörgyárának amerikai értékesítése „elsősorban a Bud Light miatt” – idézi a harmadik negyedéves jelentést a CNN gazdasági rovata. Az Anheuser-Bush Inbev úgy próbálta ellensúlyozni a csapást, hogy fokozta a reklámtevékenységet és kedvezményeket adott a vásárlóknak, de ez sok pénzbe került. Emiatt a bevételek 29%-kal csökkentek a harmadik negyedévben. A forgalom visszaesése 13%-os volt.

Ilyenkor fejek szoktak hullani, és ezúttal a marketingigazgató jelentette be: „a jövő év elején új munkakörben próbálja ki magát”.

A Bud Light az amerikaiak kedvenc söre volt azóta, hogy a cseh tulaj áthozta és átkalibrálta a Budweiser sört az Egyesült Államokba a második világháború után, amikor államosítási hullám söpört végig Csehszlovákián is. A visszaeséshez hozzájárult egy félresikerült kampány: a Pride hónapban az Anheuser-Bush Inbev egy transznemű influenszerrel reklámozta a sört, a megosztó hirdetés pedig jelentősen visszavetette a termék forgalmát.

A Bud Light elveszítette ugyan vezető helyét a Modeloval szemben, de nem adja fel. Átszervezéssel újra vissza akarja venni az első helyet. A cég optimizmusát az motiválja, hogy nemrég vizsgálatot folytattak azok között a sörfogyasztó polgárok között, akik elpártoltak a Bud Light-tól, és kiderült, hogy a 40% szívesen adna még egy esélyt régi kedvencének.

Futballmeccsek és koncertek szponzorálása a kiút – erre mutat rá a CNBC gazdasági televízió. Az NFL profitálhat a világ legnagyobb sörgyárának új marketingelképzeléséből elsősorban. Az amerikai futball és a sörözés között már régen felfedezték az összefüggést, és most ehhez akar visszatérni a régi-új marketingstratégia, amely az egyetemi futballbajnokságot sem kívánja elhanyagolni, de koncerteket is célba vesz: például countryfesztiválokat.

A Bud Light újra szponzora lett az Ultimate Fighting Championshipnek is. Hatéves szerződést kötöttek a ketrecharc-bajnoksággal, és bár az összeget nem árulták el, de annyit megemlítettek, hogy kilenc számjegyről van szó.

Végül a CNBC megjegyzi, hogy bár a Bud Light gyengén szerepel a piacon, de a világ legnagyobb sörgyárának amerikai eredményei meghaladták a Wall Street várakozásait, mert a harmadik negyedévben az üzleti eredmény az áremelések miatt 5%-kal nőtt, és elérte a 15,57 milliárd dollárt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Dr. Reiserként írtak bele a Stranger Thingsbe – Paul Reiser a HVG-nek

Dr. Reiserként írtak bele a Stranger Thingsbe – Paul Reiser a HVG-nek

Azokat, akik csak a Stranger Thingsből ismerik, összezavarná, hogy miket művelt a karrierje kezdetén Paul Reiser. Korábbi rajongóit például azzal lepte meg, hogy feltűnt az Aliens gonoszaként. A veterán komikussal pályafutása cikkcakkjairól, Jerry Seinfeldről, Lisa Kudrow-ról és Eddie Murphyről is beszélgettünk. És arról is, miért tartotta hülyeségnek a Jóbarátokat.