Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kínából fogják Magyarországra hozni a BYD elektromos autóiba kerülő akkumulátorok részegységeit, Szegeden csak összeillesztik majd, és beteszik az autókba.
Ugyan a BYD gondolkozott azon, hogy a Szegedre tervezett gyárához Magyarországon gyártassa az akkumulátorokat is, végül úgy döntöttek a cég vezetői, hogy Kínából viszik Szegedre az akkukat – értesült a Népszava.
A kínai cég terve most az a lap szerint, hogy az akkumulátorok részegységeit Szegeden fogják majd összerakni, és ott teszik bele az elektromos autókba, de vegyipari tevékenység nem történik majd a magyarországi gyárban.
Állítólag szóba került Békéscsaba, Orosháza, Kistelek és Hódmezővásárhely is, mint ahol akkugyárat építhetnének, de azt a magyar politikusok kezdettől fogva ígérték, hogy nem Magyarországon készülnek majd a BYD akkumulátorai. A Népszava úgy tudja, azért így döntöttek a kínaiak, mert a grafitot, ami az akkumulátor egyik fontos alapanyaga, mindenképp ide kellene hozni Ázsiából, úgyhogy alig van különbség a költségekben, hogy az alapanyagot szállítják ide, vagy az elkészült akkumulátor-részegységeket, így viszont megspórolják az új akkugyár felépítésének költségeit.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.