A kínai BYD akkumulátorgyárat is akarhat Magyarország déli részén

Szeged polgármestere korábban kijelentette, hogy a városban nem lesz akkugyár.

  • hvg.hu hvg.hu
A kínai BYD akkumulátorgyárat is akarhat Magyarország déli részén

A kínai BYD nem csak autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is építeni akar Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén – írja a Népszava a német Teslamag.de oldalára hivatkozva.

A német értesülést árnyalja, hogy a Teslamag.de a BYD-nek Európában komoly konkurenciát jelentő Teslához köthető. Ennek ellenére, a Népszavának névtelenül nyilatkozó iparági szakértők szerint nem elképzelhetetlen, hogy a BYD Szeged közelében szeretne akkugyárat is, ugyanis

szállítási költségek, a földrajzi távolság és a logisztikai nehézségek miatt nem lenne praktikus, ha az ázsiai gyártó bizonyára a Magyarországon készülő elektromos autóihoz Kínából szállítaná az akkukat.

Az e-autókhoz használt akkumulátor ugyanis súlyos alkatrész, ami jelentősen befolyásolja a szállítási költségeket, ráadásul az e-autók piacán kialakult árverseny is egyre öldöklőbb.

Bár elméletben felmerülhetne, hogy a BYD a Debrecenben épülő CATL-ból rendeljen akkumulátort a Szegeden készülő autóiba, a szakértők szerint ez elképzelhetetlen. Egyrészt azért, mert a BYD sokkal korábban gyártott akkukat, mint autókat, és azóta is maga látja el energiatárolóegységekkel gyárait mindenütt.

Másrészt azért, mert a BYD elektromos autói és a CATL akkumulátorai nem kompatibilisek egymással.

Amikor tavaly év végén Szijjártó Péter külügyminiszter és Botka László szegedi polgármester együtt jelentette be, hogy Szegeden BYD-gyár épül, akkor mindkét politikus azt állította, hogy a városban nem lesz akkumulátorgyár.

A BYD a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységet

– fogalmazott akkor Botka, azt azonban azóta sem közölték, hogy az akkumulátorgyártás vajon hol valósulna meg a kínai cég tervei szerint. Az, hogy ezzel az információval egyelőre senki nem büszkélkedik, nem véletlen, a debreceni CATL akkugyárának építése ugyanis megmutatta, hogy a környezetszennyezéstől való félelem politikai oldalaktól függetlenül aggasztja a helybelieket.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.