Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Szeged polgármestere korábban kijelentette, hogy a városban nem lesz akkugyár.
A kínai BYD nem csak autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is építeni akar Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén – írja a Népszava a német Teslamag.de oldalára hivatkozva.
A német értesülést árnyalja, hogy a Teslamag.de a BYD-nek Európában komoly konkurenciát jelentő Teslához köthető. Ennek ellenére, a Népszavának névtelenül nyilatkozó iparági szakértők szerint nem elképzelhetetlen, hogy a BYD Szeged közelében szeretne akkugyárat is, ugyanis
szállítási költségek, a földrajzi távolság és a logisztikai nehézségek miatt nem lenne praktikus, ha az ázsiai gyártó bizonyára a Magyarországon készülő elektromos autóihoz Kínából szállítaná az akkukat.
Az e-autókhoz használt akkumulátor ugyanis súlyos alkatrész, ami jelentősen befolyásolja a szállítási költségeket, ráadásul az e-autók piacán kialakult árverseny is egyre öldöklőbb.
Bár elméletben felmerülhetne, hogy a BYD a Debrecenben épülő CATL-ból rendeljen akkumulátort a Szegeden készülő autóiba, a szakértők szerint ez elképzelhetetlen. Egyrészt azért, mert a BYD sokkal korábban gyártott akkukat, mint autókat, és azóta is maga látja el energiatárolóegységekkel gyárait mindenütt.
Másrészt azért, mert a BYD elektromos autói és a CATL akkumulátorai nem kompatibilisek egymással.
Amikor tavaly év végén Szijjártó Péter külügyminiszter és Botka László szegedi polgármester együtt jelentette be, hogy Szegeden BYD-gyár épül, akkor mindkét politikus azt állította, hogy a városban nem lesz akkumulátorgyár.
A BYD a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységet
– fogalmazott akkor Botka, azt azonban azóta sem közölték, hogy az akkumulátorgyártás vajon hol valósulna meg a kínai cég tervei szerint. Az, hogy ezzel az információval egyelőre senki nem büszkélkedik, nem véletlen, a debreceni CATL akkugyárának építése ugyanis megmutatta, hogy a környezetszennyezéstől való félelem politikai oldalaktól függetlenül aggasztja a helybelieket.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.