szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az USA-ban is érezhető a transzneműeket sújtó diszkrimináció: a világ legnagyobb sörgyártója, az Anheuser-Busch InBev akár 1,4 milliárd dollárnyi bevételt is elveszíthetett azért, mert a Bud Light sör népszerűsítése érdekében rövid ideig együttműködött egy transznemű influencerrel.

Az Anheuser-Busch InBev (BUD) ugyan 2023-ban rekordbevételt ért el, ám a cég közleménye szerint a "teljes növekedési potenciálját” korlátozta az amerikai üzletág, ahol az eladásoknak ártott a Bud Light elleni bojkott, amit a fogyasztók egy része a Dylan Mulvaney-vel szponzorált Instagram-poszt közzététele után hirdetett meg.

A működési teljesítmény legjobb mérőszámának tekintett organikus bevétel tavaly Észak-Amerikában 1,4 milliárd dollárral zuhant, miután jelentősen visszaesett a sörértékesítési volumen, és ez elsősorban a Bud Light forgalmát érintette. A visszaesés két hullámban történt: előbb a transzellenes bojkott miatt, majd az után, hogy a cég gyors visszakozása miatt feldühödtek az LMBT-aktivisták, akik maguk is meghirdették a maguk bojkottját.

A botrányok hatására egy hónapig a mexikói Modelo Especial volt Észak-Amerika legnépszerűbb söre, s ez komoly pofon volt az Anheuser-Busch InBev-nek, hiszen a márka több mint két évtizeden át megszakítás nélkül birtokolta ezt a címet.

„Az USA-ban a teljesítmény továbbra is nagyon gyenge, a bevételek két számjegyű mértékben estek, így a csoport piaci részesedést veszített" – mondta a CNN-nek Aarin Chiekrie amerikai sörpiaci elemző.

Az Anheuser-Busch InBev ugyanakkor igyekszik optimistának tűnni, a cég azt hangsúlyozta, hogy söreinek piaci részesedése az USA-ban május és december között folyamatosan nőtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!