Bojkottot hozott a transzpárti amerikai cégeknek a melegbüszkeség hónapja
A melegbüszkeség havában az USA-ban az LMBTQ-közösséget marketing szempontjából kiemelten kezelik a cégek, ám most többen meghátráltak a konzervatívok támadása előtt.
Amerika kedvenc söreként reklámozzák a Bud Lightot, mivel 2001 óta vezeti az eladási statisztikákat, ám most megingott a trónja. A június 3-án végződött négy hétben az Anheuser-Busch InBev (A-B InBev) legfontosabb márkája a bevétel alapján már csak 7,3 százalékot birtokolt az amerikai kiskereskedelmi piacból;
az első helyet, 8,4 százalékos részesedéssel, átvette a mexikói Modelo Especial.
Éves összesítésben még győzhet a Bud Light, ám riválisa lendületben van, és hetek óta kétszámjegyű százalékkal növeli az eladásait. A versengés érdekessége, hogy a mexikói Grupo Modelo sörgyár 2013 óta az A-B InBev birtokában van, ám az USA területén a söreit a rivális Constellation Brands forgalmazza, a washingtoni versenyhatóságok ugyanis csak ezzel a feltétellel hagyták jóvá a felvásárlást.
Három amerikai cég beszállt a kultúrharcba: 28 milliárd dollárt veszítettek miatta
Az Anheuser-Busch, a Kohl's és a Target egymástól függetlenül tettek egy szimbolikus gesztust a Pride hónap alkalmából, ami aztán meglátszott nemcsak az eladásaikon, hanem a piaci értékükön is. Csak a Targetnek 15 milliárd dollárjába került, hogy piacra dobott egy szivárványzászlós pulcsit.
A Bud Light piaci súlya az év elején még mintegy 10 százalék volt, az eladásai azonban április eleje óta esnek, és a statisztika ugyan csak a kiskereskedelmi forgalmat tudja követni, a bárokban és éttermekben iparági szakértők szerint még meredekebb lehet a zuhanás. Amit egyetlen balul elsült marketingakció váltott ki. Az egyik legismertebb amerikai transznemű influencer, Dylan Mulvaney április 1-jén mutatta be egy szponzorált Instagram-bejegyzésében a nevét viselő Bud Light sört, amellyel az A-B InBev azt köszöntötte, hogy egy évvel korábban vált férfiból nővé.