szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

4,6 másodperc alatt zuhant mintegy 54 métert a gép.

Egy héttel azután, hogy a Singapore Airlines járata erős turbulenciába került, a szingapúri közlekedésbiztonsági hatóság nyilvánosságra hozta az ügyben indított vizsgálat első eredményeit – írja a BBC.

A feketedoboz által rögzített adatok szerint a repülőgép nagyjából 11 300 méter magasságban haladt Mianmar felett, amikor légörvénybe került, és egy ponton 4,6 másodperc alatt mintegy 54 métert zuhant. A közzétett információk szerint amikor a pilóták érzékelték, hogy baj van, azonnal jelezték az utasoknak, hogy kapcsolják be az öveiket. Főleg azok voltak kitéve a sérülés veszélyének, akik ezt nem tették meg, hiszen a gyors emelkedés és süllyedés miatt kiestek az ülésükből, majd visszazuhantak. Ezt megerősítik az fedélzeten tartózkodók beszámolói is.

Miért nem lehet megelőzni a halálos turbulenciákat az utasszállító gépeken?

Turbulencia miatt szörnyethalni egy repülőn? Az e heti eset nem példátlan, de nagyon ritka. A megelőzés technikájával egyelőre csak kísérleteznek. Közben a klímaváltozás súlyosbíthatja a kilátásokat.

Miután a pilóták a légiutas-kísérőktől értesültek arról, hogy több utas is megsérült, úgy döntöttek, hogy értesítik a repülésirányítást, és kényszerleszállás hajtanak végre Bangkokban. Ezután szerencsére már nem kerültek újabb légörvénybe, probléma nélkül tudtak landolni a Szuvarnabhumi Nemzetközi Repülőtéren. A vizsgálat ezzel természetesen nem zárult le, további részletek várhatók arról, hogy mi is történt Mianmar felett.

A repülőgép fedélzetén 211 utas és 18 fős személyzet tartózkodott, többen már a mentesítőjárattal tovább tudtak utazni Szingapúrba, de voltak, akik kórházi kezelésre szorultak, ezért Bangkokban kellett maradniuk, egy ember pedig még a földet érés előtt elhunyt.

Múlt csütörtökön a bangkoki kórház igazgatója elmondta, hatan koponya- és agysérülésekkel került hozzájuk, huszonketten voltak azok, akiknek a gerince sérült meg, tizenhárom embert pedig csonttöréssel, illetve izom- és egyéb sérülésekkel szállítottak be hozzájuk. A legutóbbi hírek szerint 43 ember van még kórházban, heten közülük az intenzív osztályon fekszenek.

Mint korábban írtuk, a Singapore Airlines a világ legbiztonságosabb légitársasága, legutoljára 2000-ben volt halálos áldozatokat követelő balesete az egyik gépüknek. Egy Boeing 747-esük egy tajvani repülőtéren rossz kifutópályáról próbált felszállni, és a fedélzeten tartózkodó 179 ember közül 83-an meghaltak.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!